Július 14. Vasárnap, Örs, Stella

Párizs parkolói új életet kaphatnak

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
null

Párizs átalakítását kezdeményezi az itteni székhelyű cég, az NAB stúdió. A cél az lenne, hogy a levegő minőségét lehessen nagyban javítani, amellett az élelmiszertermelést bevinni a városba, valamint a természetet közelebb hozni a városi emberekhez. Ehhez pedig a cég a parkolókat szeretné felhasználni.

Innováció

A fejlődésfolyamatos, ez a gazdaság mozgatórugója. Azonban nem mindegy, milyen irányba is történik a fejlődés. A NAB elképzelése szerint aatermészet felé kell elmozdulni a városi embereknek is, és ehhez a betonfelületek csökkentése kell. Most azonban nem a házak fala, vagy az út menti fák a téma, hanem a parkolók. Az elképzelés szerint a nagy bevásárlóközpontok parkolóit kellene átalakítani.

kép: inhabitat.com

A betonnak természetesen mennie kell, és azalattalévő talaj cseréjére is szükség lehet, de utána már az átalakítás kiteljesedhet. A parkolóhelyek fölé acélszerkezet kerül, hogy árnyékolja az ott kialakítotttermőterületeket. A zöldségek és gyümölcsök termeléséhez így meglesza hely,és az energia is, hiszen az acélszerkezetek napelemeket tartanának. Ehhez jönne még a kis keretek közt futó utak, melyek szintén napelemekből állnának. Nem utolsó sorban pedig a kis kertek gondozása munkahelyeket is teremtene.

Urbanizáció

A város és a természet közelítése egyre jobban előtérbe kerül, hiszen a városi ember egyre több olyan gonddal küzd, melyre megoldást jelenthet a természettel való kapcsolat. Ide lehet sorolni a pszichológiai gondokat is, de ide tartozik az is, hogy a városi ember hogyan járulhat hozzá a klímakatasztrófa csökkentéséhez. Ez pedig az egyik olyan kezdeményezés, ami bizony ebben nagy segítséget jelenthet.

kép: inhabitat.com

Adódikakérdés, hogy akkor hol fogunk parkolni? Nos, a parkolók számának drasztikus csökkenése a forgalom csökkenését is magával hozza. Maradnának parkolók is, ám azok is sokkal zöldebbek lennének, és fejlesztésrekerülhetneka tömegközlekedésimegoldások. Vagyis a program átfogóbb szervezést igényel, mint azt elsőre gondolnánk. Mindenesetre az elképzelés szép, devalószínűlegebben a formában nem életképes.

leadkép: inhabitat.com