December 12. Csütörtök, Gabriella

Meztelen Coca Cola lehet a jövő

null

A 21. század olyan kihívások elé állítja az embert, amiben kénytelen sok dolgotújragondolni, olyanokat, amik addigmeghatározóakvoltak az életében. Ez azonban az iparra, sőt, a marketingre is igaz, mivel aki nem fejlődik, az eltűnik.

Mitől márka a márka

Jelen esetben arról van szó, hogy mi az, amivel igazán meg lehet fogni a vevőt, amitől egyből tudja, amit vesz, az biztosan jó, elvégre egy adott márkához tartozik. A Coca Cola esetében ez kétségtelenül a szín, a jellemző piros és fehér. A felirat, a design az évek alatt sokat változott, a szín azonban örök.

kép: inhabitat.com

A vevő így egyből tudja, hogy ha az alumínium dobozok közt válogat, akkor a piros-fehér kombónál megtalálja a klasszikus kólát, mely meghódította a világot. Csakhogy most már máshogy válogat a vevő, más a fontos. A keze elér a piros-fehér dobozig, és elkúszik mellette egy fenntartható módon előállított, lehető legalacsonyabb szennyezéssel készült doboz felé, még akkor is, ha a márkát nem ismeri. Ma már más a fontos, amihez alkalmazkodni kell a márkáknak is.

Meztelen Coca Cola

Harc Lee tervező éppen ezt a kihívást szerette volna teljesíteni amikorújragondoltaa mostani alumínium dobozt. Fenntarthatóbbá lehet ugyanis tenni a terméket azzal, ha megszabadulunk a színektől. A gyártás során ugyanis a piros és fehér felhordása - de természetesen az összes színé - nagy mennyiségű vegyi anyagot és persze sok energiát is igényel. Ráadásul mielőtt az alumíniumot újra lehetne hasznosítani a festéket el kell távolítani róla, ami újra csak sok vegyi anyag, hulladék és energia.

A tervező így adesig-ban elhagyta a színeket és egy fényes felületet hozott létre, amiben a márkanév kidomborodva jelenik meg. Kétségtelen, hogy ez a meztelenség feltűnő, és megfelel a 21. Századi vásárló elvárásainak is. Ráadásul a márkajelzés is látható, feltűnő, mégsem gyárt “felesleges” hulladékot a cég a színezéssel.

kép: inhabitat.com

Hogy mennyire lenne ez nagy segítség a Földnek? A Classic változat átértelmezése már önmagában is hatalmas lépés lenne, de ha mellé venné a gyár aZeroés aDietváltozatokat is, akkor évente összesen mintegy 75,3 milliárd alumínium dobozt érintene a változás, ez pedig már hatalmas mennyiségű vegyi anyag és energia spórolását eredményezné, ami jó lenne a cégnek, a Földnek és a vevőknek is. Már csak az a kérdés, hogy a tervező ötlete mennyire tetszik meg a gyártónak, akinek műanyag flakonjai bizony előkelő helyen szerepelnek a világ műanyaghulladék mennyiségi listáján, vagyis rájuk férne a jelentős zöldítés.

lead kép:123rf.com

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!