Május 28. Kedd, Csanád, Emil

A McDonald's szívószálai nagyot buktak

null

Napi 1.8 millió szívószálat használtak el a britMcDonald’séttermek, vagyis az, hogy ezen változtatni kell, nem is lehetett kérdés. A műanyag szívószála ellen hirdetett harc így elérte a gyorsétteremláncot is, akik váltottak.

Papír

Környezetbarát szívószál - végre elmondhatta magáról aMcDonald’sis, hogy tesz valamit a környezetért, vagyis legalább nem műanyag szívószállal kínálja a kétes hírű ételeit. Azt félretéve, hogy az egészségre milyen hatástgyakorolnaka gyorsételek, ezt a kezdeményezést mindenki örömmel fogadta. Egészen addig, míg ki nem szivárgott: a belső szabályzat szerint ezt a szívószálat is egyszerűen a kommunális hulladék közé kell dobni.

kép:choice.npr.org

A papír szívószál minden összetevője újrahasznosítható, de maga a szívószál túl vastag, így azt nem lehet visszavinni a körforgásba - ellenben a műanyaggal, aminél ez a lehetőség megvolt, más dolog, hogy szinte senki nem élt vele. Vagyis agyorsétteremlánckénytelen volt elismerni, nem annyira környezettudatos a csere, mint azt hirdették, sőt!

Nyitott szemmel

A fogyasztói társadalom átalakul. Nem tehet mást, a klímakatasztrófa jelentette nyomás olyan erős, hogy az emberek ma már elsődleges szempontnak tartják a fenntartható termékek vásárlását. Ezt diktálja a vevő, erre reagál a piac, és egyre másra jelennek meg a környezetbarát feliratok a termékeken.

kép:amazon.com

Ugyanakkor nem ár kicsit megkapargatni a felszínt: amit veszünk, az csak papíron fenntartható, vagy ténylegesen az. Nem is régen egy kísérlet bizonyította, hogy a komposztálható műanyag zacskó, mely elvileg néhány hónap alatt lebomlik, egy év alatt sem veszítrugalmasságából. Akkor kiderült, hogy komposztálható ugyan, de csak ipari módon, vagyis össze kellene gyűjteni - külön - és így komposztálni, ez pedig nem jelent igazi megoldást. A papír szívószállal is ez a helyzet: minden egyes része környezetbarát, de maga a szívószál kizárólag szemétbe dobható,újrahasznosítaninem lehet.

A piaci igények kielégítése jelenti a profitot, vagyis sokszor futhatunk bele hangzatos kifejezésekbe és jól csengő szlogenekbe, amik mögött a tényleges környezetbarát megoldásoknak nyoma sincsen, csupán látszatmegoldások, amiket nem szabad támogatni.

lead kép:dailymotion.com