Május 20. Hétfő, Bernát, Felícia

Ez a repülés jövője?

Zöld zóna
2019. július 25. 16:00
null

A közlekedés fenntarthatóbbá tétele kulcskérdésa klímakatasztrófa megfékezése miatt. Az autók és teherautók esetében márfolyamatbanvan az átállás a nulla emissziós működésre, a hajók esetében is vannak elképzelések, de az egyik legszennyezőbb közlekedési mód, a repülés kemény diónak bizonyul, ha változtatni szeretnénk.

Repüljünk, vagy ne?

Ahhoz, hogy a repülés is környezetbaráttá váljon, néhány dolog mindenképpen változtatnunk kell nekünk, utasoknak, amikhez viszont senkinek nem fűlik a foga. Az egyik az, hogy sokkal kevesebbet repüljünk. Ezt azonban nagyon nehezen tesszük meg, mikor olyanegzotikusuticélokis egyre elérhetőbb áron kerülnek elénk, amikről még csak nem is álmodtunk. A másik, amit megtehetnénk, hogy lényegesen drágább jegyeket veszünk. Ezzel a környezetvédelmi adójelentősennőne, amit - jó esetben – a fenntarthatóságra, a természeti értékek megóvására lehetne fordítani. Nem mellesleg így az utazók száma ezzel együttpediga károsanyag kibocsátás mértéke is csökkenne.

kép: inhabitat.com

Csakhogy ez üzletileg senkinek nem jó, márpedig, ha valami nem hoz rendesen a konyhára,akkorklímaválság ide, vízhiány oda, változás nem lesz.

Innováció

A repülés fenntarthatóvá tételéhez tehát olyan innovációra van szükség, amit a repülőtársaságok még képesek finanszírozni, és az utasok is szeretni fognak. Egy ilyen lehet a KLM fenntarthatósági megállapodása alapján születettFlyingV.

A KLM aDeftcéggel és a berlini Műszaki Egyetemmel kötött megállapodásából született modell hatalmas lépés a fenntarthatóság felé. Ezt köszönheti aerodinamikai megújulásának, a V alaknak, valamint annak, hogy minden egyes apró részletében figyeltek arra, hogy a lehető legkönnyebb, mégis biztonságos anyagokat alkalmazzák a modellben. Ennek köszönhetően a gép valamivel kisebb, mint azAirbusA350, de utaskapacitása megegyezik azzal.

kép: inhabitat.com

A kialakításnak köszönhetően két meghajtó is elegendő a géphez, melyek turbó feltöltővel rendelkeznek, így pedig összességében a gép lényegesen kevesebb üzemanyagot használ, mint eddigi társai, mégsem drágítja érdemben az utazást. Hogy valóban megépül-e a V alakú repülő, vagy csak ígéretes terv formájában egy fiókban porosodik majd, az természetesen attól függ, mekkora kiadással lehet létrehozni, és mennyi idő alatt térül majd meg a befektetés.

lead kép:news.klm.com

utazásrepülőklímarepüléskárosanyagember