Nem is hinnénk, hogy a környezettudatosság mennyi spórolással járhat együtt. Hiába elterjedt tévhit, hogy „zöldnek” lenni drága dolog, van, ahol ezt kormányzati programok segítségével is cáfolják.
Vegyünk példát
Igen,ezúttalis nyugati szomszédunk a példa, méghozzá az a főváros, ami többször is a legélhetőbb város megtisztelő cím birtokosa volt. Bécsben létezik egy program, melynek célja, hogy a vállalkozások úgy tudjanak spórolni a rezsin és más kiadásokon, hogy közben zöldítik is magukat.
kép:wien.gv.at
A program neveOekoBusinessWien, és már 98’ ótaösztönzia vállalkozásokat a környezettudatosságra. Acél, hogy jó ötletekkel ésizgalmas innovációkkal a vállalkozókkal megértessék, hogy azökotudatosságigenis járhat spórolással. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a program elindulása óta összesen 1200 bécsi vállalkozás csatlakozásával 145,6 millió eurót spórolt meg, nem is beszélve a tetemes szemétmennyiségről, és a több tonnányi széndioxid kibocsátásról!
Nem csak a kicsiknek
Aki azt hinné, hogy egy ilyen kezdeményezés csak a kicsiknek szólhat, az nagyot téved! Nem csak azért,mert önkormányzatiprogramról van szó, hanem mert valóban hasznos. Így érzi ezt azAustrianAirlines is, amely szintén a program egyik lelkes híve. A változtatások, amiket bevezettek igazán nem nagyok, de jelentős spórolás érhető el általuk. Ilyenek többek között, hogy a mentőmellényeket könnyebb modellekre cserélték. Ez a gép összsúlyát csökkenti, ami egyetlen repülés alkalmával talán nem jelent olyan jelentős spórolást, de egy év alatt már mindenképpen. De ide sorolható az az újítás is, hogy a sajtótermékeket az utasok a beszállásnál kaphatják meg, nem pedig a gépen. Ezzel egyrészt könnyebb lesz a gép, hiszen nem visznek magukkal felesleges újságokat, másrészt azt az utat és benzint, amivel az újságokat a géphez szállítanák, így meg lehet spórolni.
kép:en.wikipedia.org
De a programban szintén örömmel vesz részt a bécsi Dán nagykövetség is, ahol hasonló apróságokkal lehetett jelentős spórolást elérni.
Remélhetőleg a példa ragadós lesz, és itthon is hasonló kezdeményezéssel segítik majd a környezettudatossá válás a vállalkozások számára. Nagy segítség lenne, hiszen sokszor a visszatartó erő éppen az, hogy a cégek nem tudják, nekik mi lenne a jó megoldás, amivelzöldebbekés gazdagabbak is lehetnének.
lead kép:1000wordsmagazine.com