Május 25. Szombat, Orbán

Évente 10 ezer tonna fékpor kerül a levegőbe csak Németországban

null

A levegő minőségével kapcsolatosan az emberek egyre inkább kezdik megérteni, hogy nem arról van szó, hogy kicsit többet köhögünk, vagy gyorsabban lesznek koszosak a házaink. Ez egy ennél sokkal fontosabb gond, amit több fronton is támadni, felszámolni kell!

A gyilkos szmog

Még az olyan területeken is, ahol a szmog jellemzően a határérték alatt marad, emberek ezreinek életét követeli évente, hiszen légzőszervi és keringési problémákat eredményez. közvetve a világon éves szinten több millió ember életét éppen az veszi el, hogy a fejlett városokban nem figyelnek eléggé arra, hogy milyen is a levegő minősége.

kép:en.wikipedia.org

A szennyezésbe beletartoznak a gyárak, ám ezeket rendszerint próbálják távolabb elhelyezni a városoktól, ám a forgalommal, a teherautókkal, buszokkal, személyautókkal nem igazán tudnak mit kezdeni. Bár vannak kezdeményezések, melyek az autókból a tömegközlekedésre szoktatják az embereket, és a villanyautók terjedése is jó jel, de ez még kevés, főleg, mert nem számolunk minden részlettel.

Nem csak a kipufogó a gáz

A károsanyag kibocsátás kapcsán, ha az autókról van szó, akkor mindenki a kipufogóra koncentrál, ott mér, azt lesi. Ez azonban nem a teljes kép, bár tény, hogy a legerőteljesebb részlet. Azonban nem szabad megfeledkezni olyan apróságnak tűnő dolgokról sem, mint a fékpor. A Mann+Hummel német autóipari beszállító cég saját mérései alapján csak Németországban éves szinten mintegy 10 ezer tonna fékporral lehet számolni, ez pedig döbbenetesen nagy szám. Még akkor is nagy az adat, ha azt is hozzávesszük, hogy a felmérés egy új, fékporszűrő berendezés kapcsán került elő, tehát lehet benne egy kis ferdítés az üzleti érdekek miatt.

kép:theepochtimes.com

Tény azonban, hogy a szmogban a szálló por okozza a gondok egy tetemes részét, többek közt a légúti bajokat, vagy éppen elősegíti a férfi meddőség kialakulását. Vagyis a por megszűrése – ha az csak a fékport jelenti is – mindenképpen hasznos. Egy ilyen újítást pedig a Volkswagen sem hagy figyelmen kívül, hiszen a hírek foglalkoznak a témával.

Ez nem is csoda, hiszen a dieselbotrányban a cég renoméja darabjaira hullott, és azt valahogy újra kell építenie, ha szeretne visszakapaszkodni a csúcsra, ehhez pedig a lehető legtöbb környezetbarát újítással kell előrukkolnia. Ebbe beletartoznak a már beígért elektromos modellek, melyek árcédulájára is komoly figyelmet fordítanak, és ide tartozhat a fékpor kiszűrése is.

lead kép: