A városi életminőség javítása elképzelhetetlen a közlekedési szokások átalakítása nélkül. Ma már ott tartunk, hogy a fővárosban a dugódíj bevezetése az ott élők szerint nem is lenne rossz ötlet. A tömegközlekedés mellett azonban egy másik lehetőség fejlődik ugrásszerűen, ez pedig a kerékpár.
A koronavírus pandémiája alatt azok, akik eddig autóval közlekedtek, semmi pénzért nem ültek volna a buszokra, villamosokra. De azok sem szívesen mentek tömegbe - és ezeken a közlekedési eszközökön a tömeg kikerülhetetlen -, akik eddig a közösségi közlekedés mellett tették le a voksukat. A rengeteg autós azonban a dugóban rostokolva átkozódik, így ez a megoldás sem a legjobb. Ekkor kezdett emelkedésbe a biciklisek száma.
A kerékpárral viszonylag gyorsan, és egyre könnyebben juthatunk el a városon belüli úti célunkhoz, miközben senkivel nem kell megosztanunk a közlekedési eszközünket, és a dugó sem akadályoz minket. Nem csoda hát, ha a kerékpárosok száma jelentős növekedést mutat, még most is!
A biciklis forgalmat számláló eszközök adatai alapján tavaly novemberhez képest idén ugyanebben a hónapban 8000 bringással több volt, ami hatalmas szám, és persze azt sem szabad elfelejteni, hogy tavaly novemberben már bőven a pandémia időszakában voltunk, vagyis nem ott volt a nagy kiugrás.
A növekvő számok nem csak azt eredményezik, hogy további, a bicikliseknek kedvező változtatások jöhetnek a városokban. A levegő minőségére is jó hatással van, ha emberi erővel, és nem fosszilis üzemanyagokkal hajtunk meg egy közlekedési eszközt, és dacára a város sokszor nem éppen tiszta levegőjének, a kerékpározás még így is nagyon jót tesz az egészségünknek. Persze a bringások és az autósok hadakozása most sem múlt el, de lassan meg kell érteni: a klímaváltozás megállítása és egy élhetőbb élettér létrehozása az eddig alkalmazott módszerekkel nem fog menni.
képek és lead kép: pixabay