Április 26. Péntek, Ervin

Üldözné az EU a zöldre mosást

Zöld zóna
2022. június 13. 08:00
null

Az EU odavágna azöldre mosás folyamatának. Erre nagy szükség is lenne, hiszen ahhoz, hogy a vásárló képes legyen környezettudatos döntést hozni a választásai során, lényegesen több és tisztább, érthetőbb információra lenne szüksége.

Napjainkban a zöldre mosás lehetőségével nagyon sok vállalat él. Gondoljunk el egy olyan olajvállalatot, mely bevételeinek 98%-át abból szerzi, hogy fosszilis energiahordozókat értékesít, illetve termel ki. Emellett olyan energetikai beruházásokban is résztulajdonos, melyek szélerőműveket telepítenek a tengereken. Ez a vállalkozás ugyan joggal állíthatja, hogy tesz a környezetért, de tény, hogy a működése alapvetően nagyon messze áll a környezetbaráttól, így, ha a szélfarmok tulajdonlásával kampányol, az a vásárlók felé megtévesztő lehet.

Ilyen, és ehhez hasonló fogásokkal lehet “zöldre mosni” egy terméket vagy vállalkozást, mely közben továbbra is komoly szennyezőként van jelen a világban. Az EU pedig úgy döntött, ennek igyekszik véget vetni.

Javaslat csomagjuk azonban nem csak az egyértelműbb jelöléseket és a lekövethető, pontos termékutakat írná elő. Sőt, nem csak feketelistát állítana fel a zöldre mosás gyakorlatát folytató cégekkel szemben. A javaslatcsomag a termékeknek a fenntarthatóságával is foglalkozna.

A termékeken a kereskedőnek és a gyártónak is határozottan fel kell tüntetni a javíthatóságot, a várható élettartamot, és azokat a tényezőket is, melyek ezt az élettartamot csökkentik. Tulajdonképpen arról van szó, hogy az EU igyekszik egy olyan rendszert kidolgozni, amiben egyszerűen fel lehet mérni, az adott termék mennyire környezettudatos vállalkozástól származik, honnan érkezik, milyen anyagokat használ, mennyire javítható, és meddig vehetjük majd hasznát. Ezzel a vásárlók már lényegesen tudatosabban állhatnak ki a környezetvédelem mellett, mely minden céget a fokozott zöldítésre, a tényleges körforgásos gazdaságra és a környezet hatékony és valódi védelmére ösztönöz.

képek és lead kép: shutterstock

vállalatklímahazugságzöldre mosásmarketingzöld