Önmagában a megújuló energiák valószínűleg nem lennének elegek ahhoz, hogy teljes egészében fedezzék a szükségleteket. Ez az oka annak, hogy nagyon sok tudós dolgozik azon is, hogy a hidrogént, mint tiszta energiaforrást elérhetővé tegyék.
A Toyota is erre voksol
A Toyota azon túl, hogy elektromos hibridekkel foglalkozik igen sok pénzt és időt áldozott arra, hogy kifejlessze azt az autót, vagy inkább motorrendszert, mely képes a hidrogénnal való üzemre. Ez a géz ugyanis kifejezetten sok energiát képes leadni égetéskor, és annak terméke a víz, illetve a vízgőz.
kép:newscientist.com
Vagyis a hidrogén igen jól alkalmazható, és tökéletesen környezetbarát is. további hatalmas előnye, hogy nem kell lecserélni a mostani kúthálózatot, csupán kisebb átalakítást kell végezni, és a hidrogén már tankolható is.
Sőt, a gáz fűtésre, vagy erőművekben is remekül használható, csakhogy van vele két apró gond: nagyon drága az előállítása, és mivel ehhez a gázhoz nem vagyunk hozzászokva, a kezelése veszélyes.
Pápá földgáz
A földgáz kiváltására azonban tökéletes megoldás lenne, hiszen így megmaradhatna a mostani rendszer, és mégis környezetszennyezés nélkül lehetne energiát biztosítani a háztartásoknak (amit a napenergiával szemben biztosan a szolgáltatótól kellene beszerezni, de ez már más kérdés).
A Leuveni Katolikus Egyetem kutatóinak hatalmas áttörést sikerült elérniük, mikor megoldották a hidrogén előállításának anyagi kérdését. A rendszer, melyet megalkottak napelemek segítségével termel energiát ahhoz, hogy a levegő nedvességtartalmából kinyerje a hidrogént. Vagyis olcsó, önfenntartó rendszer, mely nagy mennyiségben is képes lehet előállítani az áhított gázt. Ráadásul , ahogyan Johan Martens professzor, aki évtizedek óta fejleszti a rendszert elmondta, kifejezetten törekedtek arra, hogy minél olcsóbb anyagokkal legyenek képesek az eredményeket produkálni, így a rendszer gyorsan tömeggyártásba kerülhet.
kép:scienceclarified.com
Szó ami szó, ehhez is napelemek kellenek, és ilyen erővel a napenergiát is lehetne használni a hidrogén helyett, és hát a töltőállomások is erősen terjednek, a villanyautókkal együtt, de mindenképpen jó, ha van egy másik alternatíva is az ember kezében, amivel szintén környezetbarát módon juthat energiához.
A veszélyesség kérdése azonban továbbra is fent áll. Bár a hidrogén alapvetően nem veszélyesebb a földgáznál, ám utóbbi kezelésében már gyakorlata van az embereknek. A hidrogén esetében így sajnos tartani lehet a balesetektől, amíg meg nem szokjuk ennek a gáznak a használatát.
lead kép: studentenergy.org