2022. augusztus 8. hétfő
László

Lemondhatnak a pesti alsó rakpart egy részéről az autósok

2022. április 22., 11:00
Lemondhatnak a pesti alsó rakpart egy részéről az autósok

A pesti alsó rakpart sok esetben már szitokszónak számított a városi közlekedésben. Igaz, hogy szép, na jó, gyönyörű részről van szó, de ezt kevéssé lehet élvezni akkor, amikor az ember a dugóban vesztegelve a dudálást hallgatja hosszú időn keresztül.  

Most úgy tűnik, ennek vége szakad. Igen, jól olvasta, a pesti rakpart Parlamenttől egészen az Erzsébet hídig terjedő szakaszán a dugó megszűnik! Na nem egy több sávos autóútnak köszönhetően, hanem azért, mert be sem lehet majd hajtani ide. A pesti alsó rakpart ezen szakasza kiesik a közlekedésből, és nem csak időszakosan, azaz, aki át akar haladni a városon, annak mostantól másik utat kell találnia. 

kép: VALYO

A budapesti főpolgármester, Karácsony Gergely programjában szerepelt a terv, hogy ezt a szakaszt a gyalogosoknak adják, és ezt a budapestiek jelentős többsége még támogatja is, most pedig végre meg is valósulhat az elképzelés. 

 

Ez persze nem megy olyan könnyen és gyorsan, hiszen bár most is lehetne sétálni a területen, ha az autókat kitiltják, azért nem ugyan az egy gépjármű közlekedésre kialakított területen baktatni, mint egy gyalogosokra tervezett sétálóövezetben bandukolni.  

kép: floridagoodfriday.com

A városok jellemző problémája az elképesztő autós forgalom és az a tény, hogy a legtöbb esetben néhány tíz évvel ezelőttig a várostervezés minden esetben az autóknak kedvezett. Most fordul a trend, az ember és a természet kerül a fókuszba, ami egyértelműen a klímaváltozásnak is köszönhető. A városokban kialakuló úgynevezett hősziget-hatás ugyanis brutálisan magas hőmérsékleteket eredményez, amik ellen a növényzettel lehet védekezni. Az árnyékot és párát adó fáknak és bokroknak azonban hely kell, méghozzá nem is kevés. Ez azt eredményezi, hogy a városokban előtérbe kell, hogy kerüljön a tömegközlekedés - nyilván erős fejlesztésekkel - és egyre inkább ki kell szorítani az autókat. A városlakók számára egy jól megkreált tömegközlekedés mellett az autó nem is igazán fontos, így pénzt és károsanyag-kibocsátást lehet megtakarítani, méghozzá nagy mennyiségben! A gyalogosoknak, bicikliseknek visszaadott területek pedig a nagyvárosok egy jelentős részében egyre és egyre jobban terjednek, idehaza is. 

lead kép: Visit Budapest - Facebook

Ezek is érdekelhetnek