Április 25. Csütörtök, Márk

Hatalmasságok harca a klímaváltozással

Éghajlat
2019. február 01. 16:00
null

A klímaváltozás elleni küzdelemből mindenkinek kik kell vennie a részét. Ezt mi sem mutatja jobban, mint az, hogy most már a legnépszerűbb gyorsétteremláncok is kénytelenek lesznek kidolgozni a maguk akciótervét, hogy hogyan csökkentsék ökológiai lábnyomukat.

Pénz beszél

A leghíresebb gyorsétteremláncok, mint a McDonalt’s, a Pizza Hut, a KFC vagy a Burger King mind olyan befektetési társaságokhoz tartoznak, melyek bizony követelésekkel állhatnak elő a cégek felé. Most is ez történt. Az Aviva Investors, aBMO Global Asset Managementés azAegon Asset Management vagyonkezelő társaságok, melyek összesen nagyjából 6500 milliárd dolláros összeget kezelnek, levélben fordultak az étteremláncokhoz.

kép:mcdonalds.fandom.com

Ebben a levélben arra szólítják fel a cégeket, hogy idén márciusig dolgozzák ki a klímafenntarthatósági programjukat. Különös tekintettel a vízfelhasználásra, valamint az üvegházhatású gázok kibocsátására. A határidő rövid ugyan, de tény, hogy ennek a dokumentumnak már készen kellene lennie, hiszen ezeket a cégeket ugyanúgy érinti a klímaváltozás, mint a Földön mindenki mást.

Kevesebb víz?

A gyorsétteremláncok esetében nem arra kell gondolni, hogy takarékos víztartályokat üzemeltessenek a dolgozók mellékhelyiségében. A felszólítás sokkal inkább annak szól, hogy az tudományos irányelvek alapján az étkezési szokásainkat is át kell alakítani, amibe beletartozik az is, hogy mi is kerül a pizzára, vagy éppen a hamburgerbe.

Nem titok, hogy a hús, melyet a gyorsétteremláncok használnak, nem éppen a fenntartható gazdaságok irányából érkezik, hiszen néhány éve még az is nagy hírértékkel bírt, hogy a csirkemell szendvics valóban csak csirkemellet tartalmaz. Az ökológiai lábnyom csökkentését a húskészítmények újragondolásával lesz kénytelen megtenni mindegyik lánc. Hiszen egyetlen kilogramm marhahús előállításához majd’ 14500 liter vízre van szükség és ebben még nincsen benne az a víz, amit az állat maga megiszik, csupán az, mely a táplálásához szükséges.

kép:wallpaperndeso.blogspot.com

A legkedveltebb gyorsétteremláncok éves szinten 570 milliárd dolláros forgalmat produkálnak, így látható, hogy lépéseik erős hatással lehetnek a globális vízfelhasználásra is. A klímaváltozás elleni küzdelemben ma már tudjuk, hogy a hús helyettesíthető, illetve a fenntartható gazdaságok irányába való lépés is sokat tehet azért, hogy ezek a cégóriások is kivegyék részüket a harcból.

lead kép:thespruceeats.com

cégpénzklímaemberüzletétterem