Március 29. Péntek, Auguszta

Felvenne környezettudatos, műanyaghulladékból készült ruhát? És ha Adidas?

Zöld zóna
2021. október 25. 08:00
null

Az, hogy a Burberry nem égeti el az el nem adott ruhadarabjait, vagy mondjuk teljes egészében környezettudatos működésre áll át azért kevesebb embert érint ruhavásárlási szempontból. Ha pedig egy fast fashion lánc ígér ilyesmit, azt megmosolyogjuk, hiszen üzleti modellje erre tökéletesen alkalmatlan, azaz többnyire inkább csak zöldre festésről van szó. De mi a helyzet az olyan márkákkal, mint mondjuk az Adidas?

Nagy tervek

Az Adidas úgy döntött, megszabadítja a világot a felhalmozódott műanyag hulladéktól. Ez egy nagyon szép elképzelés, de igazából már azzal is boldogok lennénk, ha részben sikerülne a cégnek felszámolni a műanyagok jelentette problémát. Nos, mindenesetre próbálkoznak.

A piacon megjelent egy friss termék, egy kabát, mely teljes egészében újrahasznosított hulladékból készül. Pontosabban abból a műanyag hulladékból, melyet még azelőtt, hálókkal gyűjtenek be, mielőtt a tengerekbe és óceánokba kerülnének a folyókból.

A kabát egyébként mutatós, a márkától elvárt minőséget is produkálja, ráadásul festékanyagot sem használtak az elkészítése során - vagy inkább jóval kevesebbet -, vagyis erre biztosan rá lehet nyomni a környezettudatos bélyegzőt.

A műanyag újra csak műanyag

Az nagyon jó, hogy a hulladékból újra termék lesz, de tulajdonképpen a műszálas ruhák csak abban segítenek, hogy a nagy méretű műanyag hulladék ne landoljon a tengerekben. Ez már önmagában is nagy segítség, de az, hogy egy műszálas anyagra a környezettudatos címkét rányomjuk, botorság lenne.

Sajnos a műanyag a hordással, mosással kopik, abbólmikroműanyagokválnak le, vagyis végső soron ez a kabát is komoly műanyagszennyezést generál, pusztán csak látni nem lehet. Hogy jó-e a kezdeményezés? Köztes megoldásnak igen, de a műanyag gondját a műanyaggal megoldani nem lehet. A szennyezés kiküszöbölése egyetlen módon lehetséges - ha a műanyagról magáról mondunk le – igaz, az újrahasznosítás ehhez az első lépésként értelmezhető.

képek és lead kép: inhabitat.com

műanyagruhagyártásembermarketingzöld