Április 24. Szerda, György

Büntetni fogja a brit versenyhivatal a zöldre mosás gyakorlatát

Zöld zóna
2022. március 20. 14:00
null

A zöldre festés folyamata nem ismeretlen, és sajnos jelentős területeket tudhat magáénak ez a gyakorlat a divatiparban is. Hogy miért olyan nagy gond az, hogy adott cégek a termékeiket fenntarthatónak vagy környezetbarátnak titulálják, miközben ez nem igaz? Egyrészt természetesen a környezetre gyakorolt hatásuk miatt, ami már önmagában is elég lenne ahhoz, hogy sok vásárló elforduljon a márkától.

A másik, igen nagy gond azonban a bizalomvesztés és a versenyhátrány kialakulása. Utóbbi a valóban fenntarthatóságra törekvő márkákkal szemben alakul ki, hiszen a zöldre festett cégek így lényegesen nagyobb profitot érnek el, miközben átverik a vásárlókat. A bizalomvesztés azonban még ennél is súlyosabb. Ez ugyanis sokszor nem csak az adott márkát érinti. Mikor kiderül, hogy a cég trükközik, a vásárló elfordul tőle, de meginog a bizalma az összes többi környezettudatos termékben is, hiszen mi van akkor, ha ezek is csak hazudják a fenntarthatóságot?

Éppen ezért a brit versenyhivatal úgy döntött, nyilvánosan listázza azokat a divatcégeket, amik a zöldre festés gyakorlatával élnek. A hivatal felmérése szerint a vásárlók mintegy 60%-a akár magasabb árat is hajlandó fizetni az olyan termékekért, amik valóban fenntarthatóak. Ez az arány pedig kell, sőt, ennél magasabbra is szükség van, ha az ország tartani akarja a klímacéljait. Ez indokolja a lépést.

A listára pedig például azok a cégek kerülnek fel, akik nem tudják igazolni, hogy mitől is fenntartható, zöld, környezetbarát az adott termékük, illetve például azok is, melyek azt állítják, a ruháik újrahasznosított anyagból készülnek, holott az anyag csupán néhány százalékban tartalmaz újrahasznosított szálakat. Első lépésként felszólítják a cégeket a problémás gyakorlat beszüntetésére, ha ez nem történik meg, akkor pedig bíróságra is viszik az ügyet - és természetesen ezeket a cégeket nyilvánosan listázzák is, hogy a vásárlók valós információk alapján dönthessenek a termékekről.

képek és lead kép: shutterstock

klímareklámkörnyezetdivatcsalásvásárlás