Április 25. Csütörtök, Márk

A Mercedesnél nem csak az autók, minden munkafolyamat zéró emissziós lesz!

e-tech
2019. május 02. 16:00
null

A dieselbotrány erősen rányomta bélyegét az autóiparra, legalábbis a fosszilis üzemanyagok részén. Ezen a nagyok mind próbálnak változtatni, de jellemzően kevés sikert aratnak. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne próbálkoznának, ahogyan most a Daimler AG is.

Menteni a menthetőt

A Volkswagen csoport, vagy éppen a Daimler, a Mercedes gyártója is igencsak kiadós pofont kapott a vásárlóktól, amikor kibukott a dieselbotrány. Hiába mentegetőztek, hiába próbáltak minden látszatintézkedést azonnal megtenni. A vásárlókat nem sikerült meggyőzni, ellenben az elektromos autózásnak adtak egy hatalmas lökést.

kép:autoszektor.hu

Azt már tudjuk, hogy a Volkswagen abban látja az egyik kiutat a rossz megítélésből, hogy a légszennyezettségen azzal is próbál javítani, hogy tervezi a fékporszűrők rendszeresítését a modelljeibe. A Mercedes gyártója másik irányba indult el, de a cél azonos

Zéró emisszió

Nem, a nagy hír nem az, hogy a Daimler is elkezd elektromos autókat gyártani, hiszen ezt már csinálja egy ideje. A céghez tartozó márkák közt találhatjuk a Mercedest, a Smartot, de ide tartozik az EvoBus is. Hogy javítsanak a megítélésükön most minden márka esetében, sőt, az egész cég esetében átállnak a zéró emisszióra 2040-re.

kép:internetofbusiness.com

Ez nem kis teljesítmény – már ha sikerül -, hiszen nem arról van szó, hogy kínálatukban csak elektromos autók lesznek kaphatóak, hiszen ezt már több más nagy autógyártó is meglépte. A tényleges nulla kibocsátás eléréséhez a gyáraknak, a fuvarozásnak, sőt, a beszállítóknak is lépniük kell, hiszen mind beleszámítanak ebbe a rendszerbe. Ahhoz, hogy ez sikerülhessen több dolog is kell. Egyrészt már most el kell kezdeni a felkészülést, hiszen komoly átalakításokra lesz szükség, és el kell kezdenie az átállásra való felkészülést a beszállítóknak is, már persze ha továbbra is a Daimlerrel szeretnének dolgozni.

Ám a tervek megvalósításának kulcs a vezetőváltás is, hiszen a jelenlegi elnök távozásával Dieter Zetsche kerül a vezető pozícióba, akinek első intézkedései közé tartozik ennek a rendszernek a bevezetése, illetve az átállásra való felkészítése.

lead kép:sintef.no

klímaautókörnyezetkárosanyagnulla kibocsátásember