Az elektromobilitás terjedésének több gátja is van, ezek közt szerepel a töltési idő is. A kutatások középpontjában is ez az egyik legfontosabb tényező, és eredményeket is sikerül felmutatni. Ha nem lítiumban, hanem nátriumban gondolkodunk, akkor elérhető, hogy egy elektromos jármű teljes töltési ideje kevesebb, mint 1 percet vegyen igénybe.
Persze a dolog nem ennyire egyszerű, hiszen akkor már most is használnánk. Az elektromos autók és más járművek esetében már most is alkalmaznak úgynevezett szuperkondenzátorokat, melyek olyan energiatárolók, amik nagyon gyorsan képesek felvenni az energiát, majd leadni azt. A gyorsítás vagy éppen a regeneratív fékezés során. Ezek az energiatárolók nem igényelnek szilárd elektromos réteget a két elektróda között. A tárolás elektromos töltés felhalmozásával valósul meg, az elektrolitoldattal töltött és szigetelő porózus membránnal elválasztott porózus elektródákon.
A nátrium ráadásul nem csak ezen a téren jobb a lítiumnál. Nagyjából 500-szor nagyobb mennyiségben van jelen a világon, mint a lítium, miközben lehetővé teszi, hogy másodpercek alatt tölthető akkumulátor készülhessen belőle. Emellett sajnos a nátrium nagyjából 3,3-szor nehezebb, mint a lítium, ezzel pedig mindenképpen számolni kell.
A kutatások a szuperkondenzátor-szerű nátrium-akkumulátorok terén nagyon ígéretesek, de a megoldás egyelőre még messzebb van. Amikor azonban megszületik, egy teljesen új fejezetet nyit az elektromos autózás korában, hiszen a hatótáv mellett onnantól kezdve a töltési időre sem lehet panasz, hiszen ebben a tekintetben is kenterbe veri majd az elektromos a hagyományos járműveket.