Az elektromos autózás térnyerése egyre erőteljesebb, még akkor is, ha továbbra is vannak táborok, melyek elkötelezettek a hagyományos hajtásláncok iránt. Ugyanakkor a hatótávpara továbbra is jelen van.
A kifejezés azonban pontosításra szorul: amikor egy elektromos autó 500-700 km-t is képes megtenni egyetlen feltöltéssel, akkor nem azon izgul a tulaj, hogy vajon eljut-e a-ból b-be, hanem, hogy mennyi idő lesz a töltés.
A kényelem minden előtt való és ebbe nem fér bele az, hogy 50 percet kell rostokolni a töltőoszlophoz láncolt autó mellett. A Polestar újítása, a most tesztelt akkumulátoruk azonban ezen változtathat. Nem csak könnyű, hanem szilícium dominanciája miatt az ultragyors töltés közben sem igényel extra hűtést, azaz biztonságosabb is.
De mit is jelent az az “ultragyors” töltés? Nos, egy 100 kWh akksi az új technológiával 310 kW-tal tölthető. Így 10%-ról 80%-ra 10 perc alatt feltornázható az autó, vagyis nagyjából 322 km-nyi energia adagolható bele. A tesztek sikeresek, de hogy mikor lesz a technológiából tömeggyártott termék, az még erősen kérdéses.