Az eletromobilitás terjedésének két fő akadályozója van. Az egyik, hogy az elektromos járművek Európában kifejezetten drágák. Ezen ugyan változtatni fog a most érkező kínai márkák sokasága, de hogy ez mennyire lesz jó az öreg kontinensnek hosszútávon, az már egy egészen más kérdés.
A másik nagy hátráltató a töltés, illetve annak sebessége. Ez a kérdéskör már a személyautók esetében is problémás, hát még akkor, ha az elektromobilitást a teherfuvarozás szempontjából vizsgáljuk. Itt ugyanis a képlet is más, hiába bírna egy akksi akár 4-500 kilométert, a megrakott kamion biztosan nem fog tudni ennyit elmenni.
A töltési idő jelentős rövidítése révén azonban lökést lehetne adni az elektromos teher és személyfuvarozásnak is. Ebben tett most nagy előrelépést az ADD E-mobility és a MAN. A két cég Bajoroszágban mutatta be a gyorstöltés egy új mérföldkövét, az MSC töltőt.
A mostani szabványos töltők maximális teljesítménye 400kW lehet 500 amper mellett. Az MSC azonban már most is 700kW teljesítményre képes 1000 amper mellett, műszaki maximuma pedig 3,75MW teljesítmény 3000 amper mellett. Az MSC szabvány véglegesítése után a megawattos töltés is reálissá válik. Ez a gyakorlatban sokkal gyorsabb töltést tesz lehetővé, igaz, ehhez azért a töltőhálózatok infrastruktúrájára is jelentős fejlesztések várnak.