Miért lehet ennyivel olcsóbban elektromos autót venni Kínából? Miért vannak ennyire lemaradva az európai gyártók? Valóban ennyit jelent, hogy az itteni utakon nagyon sok a SUV és úgy tűnik, az öreg kontinenesen szívesen is veszik ezt a kivitelt?
Természetesen a helyzet nem ennyire egyszerű. A kérdéses spórolás az autók árában az akkumulátorban keresendő. A kínai piacon ugyanis nem a lítium, hanem a nátrium az aktuális kedvenc.
Nem véletlen, hiszen a Föld ötödik leggyakoribb eleméről van szó, mely így lényegesen olcsóbb akksikat eredményez, amikhez ráadásul az anód és a katód anyaga sem olyan drága, mint a lítium ionos társáé esetében, nem is beszélve arról, hogy ez a változat nem gyúlékony és nem sínyli meg a nagy hidegeket sem.
A lényegesen olcsóbb akksi azonban energiasűrűség tekintetében elmarad a lítiumtól, nem is kevéssel, cserébe, mivel nem melegszik fel olyan mértékben, sűrűbben telepíthető, vagyis így összességében nagyobb energiasűrűség érhető el – ez nagyobb hatótávot is jelent.