Május 25. Szombat, Orbán

Érkezhetnek az akksis vonatok? Felsővezeték nélkül?

Híresővonatenergiaakkumulátor
2024. április 08. 08:00
Modern,Hi-speed,Passenger,Train.,Motion,Effect.

Az akkumulátorok fejlődése nagyon jó a közlekedésnek, melynek károsanyag-kibocsátása igen magas. Ugyanakkor nem csak az autók nyerhetnek vele, hanem az olyan, alapvetően már most is alacsony kibocsátású ágazatok, mint a vonatközlekedés. 

Battery,Charge,Indicator,Wood,Model.,Phone,Charge,Level.,Concepts,Of
Fotó: sommart sombutwanitkul

Bár a vasúttal történő utazás most is környezetbarátabb megoldás az autózásnál, ennek oka többnyire az, hogy egyszerre sokan használják ezt a lehetőséget. Kivéve persze, ha villanymozdony húzza a szerelvény, akkor viszonyt számolni kell a csúnya, és drágán megépíthető felső vezetékkel. 

High,Speed,Train,In,Motion,On,The,Railway,Station,At
Fotó: Denis Belitsky

Február végén Nagy Britanniában azonban sikeresen tesztelték azokat a mozdonyokat, melyek akkumulátoros rendszer segítségével tárolják az energiát. Egyetlen feltöltéssel 138 km-es távolságot sikerült megtenni velük! 

Electrical,Energy,And,Power,Supply,Source,Concept,,Accumulator,Battery,With
Fotó: cybrain

Ez nem tűnik soknak, pedig ez 100km/h-ás sebességet jelent egy valós terepviszonyok közt haladó vonatnak, azaz hegyvidéki terepen is bizonyít. Az akksis vonatok terjedésének egyik alappillére lehet az energiavisszanyerés, melyet alapvetően a fékezésből lehet megoldani, de ez az ágazat mér erőteljes fejlesztésre szorul.