A jelenlegi trendek nem éppen kedvezőek az elektromos autók számára. Nem azzal van a baj, hogy nem jók, sokkal inkább azzal, hogy borzalmasan drágák. Ez azonban nem mindenhol van így, Európára jellemző.
A gyártók ugyanis az öreg kontinensen jellemzően a luxuskategóriát célozzák a szükségtelenül nagy járművekkel. Ez persze extra profitot jelent, de sajnos a megfizethetőbb “B” szegmensben csupán 17%-át értékesítik az eladott elektromos autóknak.
A rendkívül magas árak mellé idehaza is ösztönzőkkel él a kormány, de ez sajnos csak a vállalatokat érinti. Ráadásul míg Európában drágulnak is az elektromos járművek, ami tovább rontja az e-átállás lehetőségeit.
Ez nem mindenhol van így! Míg Európában az elmúlt 5 évben mintegy 39%-kal nőttek az elektromos autók árai, addig Kínában ugyan ebben az időszakban 53%-kal csökkentek, ráadásul itt a kompakt, kis méretű, de hatékony elektromos modellek száma is lényegesen magasabb.