Május 30. Csütörtök, Janka, Zsanett

Újabb dieselbotrány a láthatáron, ezúttal a BMW került górcső alá

Híresőcsaláskibocsátásdiesel
2024. január 29. 11:00
August,20,In,2018,,Seoul,In,South,Republic,Korea.,Bmw

Csak pár évvel ezelőtt történt, hogy egy vizsgálat dominóelv szerű következményekkel járt a Volkswagenre nézve. A “dieselbotrány” néven elhíresült bukta után a gyár hatalmas presztízsveszteséget szenvedett el, a pénzügyi veszteségekről már nem is beszélve.

Seattle,,Washington,,Usa,,August,4,,2023,Bmw,X4,Black.,The
Fotó: Roman Vasilenia

Persze nem csak a Volkswagennel voltak gondok. 2017-ben a BMW hangosan tagadta a várakat, miszerint megbuherálták a motort akkori diesel járműveikben, hogy alacsonyabb kibocsátást érhessenek el. A bizonyítékokat akkor gyártási hibának - téves szoftverhasználatnak minősítették, a gyár pedig megúszta egy 8,5 millió eurós bírsággal 2019-ben, mivel lezárták az ügyet, a csalást nem sikerült bizonyítani.

Lima,,Peru;,March,2020:,Bmw,In,The,Elevated,Workshop,With
Fotó: Jean Pierre Pinochet

A belső információk szerint azonban nem hibáról van szó, pusztán a BMW nagyon ügyesen rejti el azokat a tiltott megoldásokat, amikkel az emissziós adatok manipulálhatóak. Most is egy ilyenre találtak rá az ellenőrök, miszerint, ha egy X3-as kétliteres diesel autón kikapcsolják a légkondícionálást, az jelentős emissziócsökkenést eredményez. 

Seattle,,Washington,,Usa,March,31,,2023,Blue,Bmw,320,With
Fotó: Roman Vasilenia

Vagyis a laborban az emisszió határértéken belül mozog, valós körülmények között azonban elképesztően magas nitrogén-dioxid kibocsátást lehet mérni. Ez alapján kezdett vizsgálatba a német Szövetségi Hatósági Hivatal. Ha pedig ezúttal nem “gyártási hiba” lesz a vizsgálat eredménye, az még nagyobb botrányt eredményez, nem is beszélve a gyártó bűntetőjogi, illetve polgári peres eljárásairól. Mindemellett a többi modellt is górcső alá venné a hatóság, ami nagyon komoly gondokat is eredményezhet a gyártó számára.