A szilárdtest- akkumulátorok jelentik a következő mérföldkövet az e-autózásban. Igaz, még várni kell a kereskedelmi forgalomra, de a Toyota például csupán két-három évet vízionál az ilyen akksik utakon való megjelenésére.
Hogy ez miért is lenne jó? Nos, a Harward John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences (SEAS) intézményének szakemberei egy új fejlesztéssel álltak elő, mely egyértelműen megmutatja, miért is várja ennyire a szegmens az új akksikat.
A lítium-fém szilárdtest- akksi, amit most kifejlesztettek fém anódot használ a grafit helyett, illetve mikro szilíciumrészecskékkel dolgozik, így jelentősen késleltethető az akksi leromlása. Ennek megfelelően 6000 ciklus alatt sem megy a teljesítmény 80% alá.
Ez már önmagában is sokkal jobb a mostani technológiánál, de ráadásul egy igen sokszor emlegetett gondot is megold. Nevezetesen azt, hogy a töltési ideje mindössze 10 perc, ami persze még így is több egy átlagos tankolási időnél, de messze sokkal jobb a másfél órás, de még a 40 perces töltési időknél is.