November 11. Hétfő, Atád, Márton, Márton

Mi lesz a reklámújságokkal? Lehet, hogy ingyen magazint kapunk helyettük?

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
null

A reklám komoly bevételt jelent még a kormánynak is, hiszen annak is megvannak a maga adóvonzatai. Ez adott esetben termékdíj, mint a papír alapú reklám esetében, ami viszont nagy változásokat is hozhat- írja az elobolygonk.hu.

Mennyi az annyi?

Sokan utálják, sokan szeretik, de szinte mindenki találkozik a postaládájába gyömöszölt reklámújságok dömpingjével. Ez egyrészt szomorú a digitális korban, másrészt érthető, hiszen a postaládát nem lehet úgy üríteni, hogy csak a törlés gombra kattintok. Minimum ki kell venni, és ha már ránézek, akkor akár bele is lapozok – így pedig a reklám már félig el is érte célját.

kép:illum-marketing.hu

Hogy mekkora biznisz a kormánynak a papír alapú reklám? Jelenleg 10 milliárd forint körüli összegre lehet számítani belőle. Bár ez is jó pénz, de a termékdíj valószínűleg emelkedni fog.

A fent említett csinos kis összeghez a reklámújságok kilónként 85 forinttal járulnak hozzá. Ebből nagyjából érzékelhető, milyen döbbenetes mennyiségben gyártják őket, és hogy mennyi fa esik áldozatul az akciós áraknak. A tervek szerint ez a 85 forint 304 forintra emelkedik, ami igen erős áremelés, tekintve, hogy 2017-ben a 100 forint fölé tervezett termékdíj a tiltakozások hatására nem valósult meg.

Ha jön a díj, megy a lap?

Valószínű, hogy az áruházláncok is erőteljesebben állnak majd rá a digitális reklámozásra, hiszen az így már mindenképpen olcsóbbá válik, és szintén nagy tömegeket érhet el. Ugyanakkor azzal is számolni kell, hogy a termékdíj nem egységes. A 304 forint csak azokra a reklámújságokra vonatkozik, melyekben a felületek több, mint fele reklám.

kép:kornyezetbarat.hulladekboltermek.hu

Ebből következik, hogy nem feltétlenül tűnnek majd el az ilyen kiadványok, inkább átalakulnak. Az áruházi magazinok most sem ismeretlenek a vásárlók előtt, azonban ezentúl lényegesen többel is találkozhatnak. Ez pedig akár a média világára is hatással lehet, mert bár komoly hírértékkel valószínűleg nem fognak rendelkezni, a magazincikkek miatt hatást gyakorolhatnak a könnyed hangvételű lapok eladási számaira, egyszerűen csak azért, mert ezeket ingyen bedobják a postaládánkba.

lead kép:tablafelirat.hu