A fenntarthatóság egyre jobban begyűrűzik az autógyártásba is, és nem csak az elektromos vagy hidrogén hajtású modellek elterjedése miatt. A belső kialakítás során is egyre nagyobb hangsúlyt kap az a tény, hogy a vásárlók előnyben részesítik a környezettudatos megoldásokat.
Ennek köszönhető, hogy a Volvo például az egyik új modelljénél a szőnyegeket újrahasznosított halászhálóból készíti el, vagy éppen az, hogy az üléshuzatok közt egyre többször találkozhatunk olyan anyagokkal, melyek újrahasznosított műanyag-hulladékból készülnek.
Ennél egy fokkal meglepőbb lehet az a tény, hogy más, ennél lényegesen hétköznapibb anyagokat is fel lehet használni az autók belső terének kialakításában, mint amilyen a lencse, a tojáshéj, vagy éppen a kávézacc.
Ian Callum, híres tervező cége olyan megoldásokkal dolgozik, melyek a hulladékokat gondolják újra. A tervező nevéhez kötődik többek közt a Jaguár F-Type, vagy az Aston Martin Vanquish, szóval nem kispályás cégről van szó. Mégis, ezeknek az anyagoknak a felhasználásával több ponton is ki lehet váltani a környezetterhelő műanyagokat. A lencse és gyanta keveréke, vagy éppen a kávézacc és a gyanta elegye ugyanis kifejezetten mutatós, jól alakítható és tartós anyagokat eredményez, amikkel még a környezetre gyakorolt terhelést is lehet csökkenteni. Igaz, a lencse és a zacc pont felhasználható másképpen is, a komposztban ugyanis újra tápanyagként térhetnek vissza a körforgásba, de ez még mindig jobb megoldás, mint a csupán párszor, vagy egyszer sem újrahasznosítható műanyagok alkalmazása.
képek és lead kép: shutterstock