November 22. Péntek,

600-zal száguld a kínai vonat - ez már alternatíva lehetne a repülős utazásra is

null

Ahhoz, hogy a repülés valóban kiváltható legyen, olyan közlekedési eszközöket kell megalkotni, melyek nem csak kényelmesek, hanem kellően gyorsak is. Ezek praktikusan a vonatok lehetnek, hiszen az a sebesség, melyre ilyen helyzetekben szükség van már olyan nagy, hogy azt biztonságosan csak akkor lehet fenntartani, ha körülöttünk nincsen semmi, vagy ha a nyomvonal már előre adott.

Nem csak a Hiperloop

Bár szerencsére a nyílt fejlesztésűHiperloopis szépen halad - és persze nem utolsó sorban jó esetben hazánkat is érinti majd – nem ez az egyetlen lehetőség, ha a repülés kiváltásáról van szó. Azázsiairégióban, egészen pontosan Kínábanugyanis olyan vonatokon dolgoznak, illetve olyan vonatok közlekednek, melyek reálisalternatíváilehetnének a repülésnek. A gond csak az, hogy nem éppen olcsók, valamint a rendszerek kiépítése a nemzetközi közlekedéshez annyira drágítaná a jegyeket, hogy nem érné meg a befektetés.

kép:siecledigital.fr

Pedig előbb vagy utóbb kénytelenek leszünk elgondolkozni ezeken a lehetőségeken, hiszen a vonatok - még abban az esetben is, ha diesel meghajtásról beszélünk - lényegesen kisebb károsanyag kibocsátással képesek az embereket szállítani, mint a repülők, vagy akár az autók.

A sebesség is lényeges kérdés, hiszen a legtöbb utasszállító utazósebessége 700-900 km/hközöttmozog, amit minimum meg kell közelíteni ahhoz, hogy a repülés kiváltható legyen. A másik, amit meg kell tudni oldani az óceánok, hegyek átszelése, hiszen ezek mindlassítjáka vonatokat, növelik az utazási időt.

Ezt kiküszöbölendő az ember vagy a föld alá viszi a vonatokat, vagy pedig felette száguld velük. Ez utóbbit választotta a most sebességi rekorder új mágnesvonat, melyvárhatóan 2021-től működik majd. A verseny asebességirekorddértszoros volt, hiszen csupán 15 km/h az előny a már eddig is üzemelő vetélytárssal szemben. A mostani mágnesvonat ugyanis képes 600 km/h-valszáguldani.

kép:yahoo.com

A sokat emlegetettHiperloopezt “valamivel” túlszárnyalja, ám azt tudni kell, hogy esetében egyvákuumcsőbentörténik a haladás, vagyis asúrlódáselhanyagolható lesz. Így pedig a maga 1200 km/h-s várható sebességével még a transzatlanti járatok sebességét is képes lesz lepipálni, minimálisra csökkentve ezzel az utazási időt, és persze nem utolsó sorban a károsanyag-kibocsátást is.

lead kép:scmp.com

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!