December 11. Szerda, Damáz, Damáz, Tonuzóba, Tonuzóba

Többek közt ettől olyan élhető város Bécs

null

Bécs már évek óta a legélhetőbb városok közt van, és ez nem véletlen. Nagyon sok olyan kezdeményezés és fejlesztés zajlik az Osztrák fővárosban, ami az emberek érdekeit szolgálja, kényelmüket segíti elő. Ráadásul itt arra is figyelnek, hogy ez az igény egybeessen a környezetvédelmi törekvésekkel is.

2 in 1

Ez a kombó pedig garancia arra, hogy még élhetőbb, szebb és egészségesebb várost lehet építeni. Ez Bécsben nagyon jól működik. Az egyik kezdeményezés, mely a zöldítést is elősegíti, és az embereknek is nagyon jó, a tömegközlekedés fejlesztése. Erre pedig nagy hangsúlyt fektetnek a bécsiek, nem is csoda, hogy egyre csak emelkedik azoknak az embereknek a száma, akik az autó helyett inkább buszra, metróra, vagy villamosra szállnak – és ennek oka nem a dugó, hanem az, hogy a tömegközlekedés szervezett, gyors, és tiszta.

kép:wien.gv.at

Idestova 5. éve folyamatosan emelkedik az utasszám, és ez nem rontja le a közlekedés minőségét. Napi szinten 2.6 millió ember veszi igénybe az eszközöket, ami éves szinten nagyjából 966 millió utazót jelent.

Fejlesztés

A tömegközlekedésér felelős tanácsnok, Ulla Sima elmondta, hogy nagyon örülnek a számoknak, de nem elégszenek meg ennyivel. Idén is fejlesztenek, méghozzá buszok és metrók modernizálásával, légkondicionálóssal, új megállók építésével, valamint a biztonság fokozásával, mely pontosabban újabb 600 biztonsági kamera elhelyezését jelenti a már meglévő 13000 mellé.

kép:yelp.com

Ez persze nem kis összeg, 435 millió eurót emészt majd fel, de a tömegközlekedésen a jegyvásárlás, vagy még inkább a bérlet megváltása senkinek nem okoz gondot. Ez részben a kultúrából adódik, részben pedig a színvonalból, melynek ára messze nem mondható magasnak. A tiszta, gyors és szép járműveken a bérlelet váltók utazhatnak a legolcsóbban, ők valamivel több, mint napi1 euróért cserébe korlátlanul használhatják a járműveket. Ez ugyan egy kicsit magasabb összeg, mint az itthoni bérletárak, ám azért azzal is számolni kell, hogy a kinti fizetések 3-4-5-ször is magasabbak, mint az itthoniak. Vagyis ha idehaza minden tömegközlekedési eszköz modern, klimatizált és pontos lenne, nem lenne rajtuk iszonyú tömeg, és a havi bérlet ára 2000-3000 forint lenne, akkor felvehetnénk a versenyt a szomszédokkal. Erre azonban egyelőre vajmi kevés esélyünk van.

lead kép:wien.info

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!