Október 7. Hétfő, Vendelina

Mehetnek a dízelek Milánóból is

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
null

A Pó-alföld nem csak az olaszok számára lehet ismerős, hanem azoknak is, akik szeretik böngészni a légszennyezettségi adatokat. Ez a terület ugyanis a leginkább szennyezett Európában, így nem csoda, hogy léptek is az ügyben.

Kezdeti szigor, későbbi kitiltás

Igen, ezúttal is a dízel a ludas, így a korlátozás is rájuk vonatkozik. Pontosabban az Euro 3-as, vagy ennél alacsonyabb besorolásba eső minden autó, legyen benzines vagy dízel, a szigor hatálya alá esik. Sőt, Emilia Romagna tartományban az euro 4-es dízel autók is korlátozásra számíthatnak.

Lényegében arról van szó, hogy a levegő minőségének javítása érdekében a területekről különböző időintervallumban, de október 1-től március 31-ig, a 30000 főt meghaladó városokból kitiltják ezeket a járműveket. Ez többek között Milánót is érinti, ahol a korlátozás reggel fél kilenckor lép életbe, és egészen este fél hétig tart.

kép:express.co.uk

Van ennek értelme?

Mindenképpen, tekintve, hogy az érintett autók a terület járműparkjának negyedét érinti. Ezek az autók, teherautók és kamionok felelősek a légszennyezés 60%-ért, a becslések szerint. Ez a megoldás azonban csak időszakos, és semmi esetre sem jelent megoldást a problémára.

A végleges lépés az lesz, hogy 2020-tól az Euro 4-es, 2025-től pedig az Euro 5-ös dízel járműveket is végérvényesen kitiltják a területről. Erre nem csak a számok javítása miatt van szükség, hanem azért is, mert a légszennyezettség Olaszországban évente több, mint 91000 halálos áldozatot szed!

kép:blog.parker.com

Egyre több helyen kell letenni az autót

Egyre több nagyváros és régió jut el arra a szinte, hogy teljes egészében tiltja ki a dízel autókat az útjairól. Ez nem is véletlen, hiszen az ilyen üzemű autók lényegesen nagyobb terhelést jelentenek a környezetre. Nem is beszélve a nagy dízelbotrányról, ami erősen megingatta az emberek hitét az egyébként olcsóbb fenntarthatóságú autókban. Az igazi cél sok helyen persze az, hogy a forgalom nagyrészt tömegközlekedéssel történjen, és az autók jelentette terhelés a városokban minimálisra csökkenjen, jelentősen élhetőbbé téve így a területeket.

lead kép:hurrymagazine.it