A suv virágkorában élünk. Ezek az autók nagyok, erősek, és sokat fogyasztanak, sokkal többet, mint apró személyautó társai. Kivéve persze, ha tisztán elektromos változatot választunk.
Audi az élen?
Ma már nem nagyon van olyan autógyár, amelyik ne tervezne, vagy ne rendelkezne tisztán elektromos kivitelű autókkal, hiszen ma már látható, hogy ezek nélkül nem tud valódi, erős résztvevője lenni a piaci versenynek. A suv, vagyis a hobbiterepjáró, vagy szabadidőautók terén azonban – bár igencsak sok próbálkozással találkozhatunk – még nem jött ki olyan jármű, mely komoly ellenfele lehetne a Model X-nek.
kép:totalcar.hu
Az Audi éppen ezen szeretne változtatni a tisztán elektromos üzemű e-tron-nal. Ehhez pedig megvan minden eszköze, vagyis jó eséllyel kerülhet fel a legnagyobb eladási mutatókkal rendelkező elektromos suv-ok képzeletbeli listájának élére.
Mi tud?
Nos, az e-tron 408 lovat képes felvonultatni, 200 km/h elektronikusan beszabályozott végsebességgel, 5,5 mp-es gyorsulással 0-ról 100-ra. Mindehhez – bár a gyártó ezt az adatot nem árulta el a San Franciscoban rendezett bemutatón – mindenképpen 400 km feletti hattávval rendelkezik.
kép:carbuzz.com
Az ára már egy egészen más tészta, bár ezen a piacon nem számít magasnak. Az e-tron alapmodelljéért 75000 dollárt, azaz nagyjából 20,8 millió forintot kell kiperkálni, aki szeretne helyet foglalni a Model X-nél 13 centivel kisebb autóban. Ehhez jön még az otthoni töltőcsomag ára, mely 1000 dollár, és amit az amazonon keresztül lehet megrendelni a két cég együttműködésének köszönhetően.
Az e-tron rendelhető a most még erős újdonságnak számító digitális visszapillantókkal is, de ez a lehetőség opcionális, tekintve hogy sok ország jogszabályai egyszerűen nem teszik lehetővé az ilyen tükrök használatát az utakon. Az újítás lett volna az Audi egyik nagy bejelentése, de megelőzte őt a Lexus. Igaz, a konkurens márkánál a digitális visszapillantó nem opcióként jelent meg, hanem az új modell szériatartozékaként.
lead kép:audi.hu