Május 3. Péntek, Irma, Tímea

A dízelnek vége?

Érdekesség
2018. október 19. 12:00
null

A dízelbotrány szépen tekergőzik tovább, most éppen az Opel háza táján volt razzia, és foglaltak le kilószámra dokumentumokat. A dízelnek már nem sok van hátra?

Hogy is állunk?

A dízelek aranykorának ma már mindenképpen vége van. tanulmányok sora mutatott rá arra, hogy mekkora károkat képesek okozni az ilyen üzemű autók. Hiába alacsonyabb így a fogyasztás, a gázolaj lényegesen több káros anyagot ereget a levegőbe, mint az gondolnánk. Mindemellett az sem segít a dízelek megítélésén, hogy a legtöbb gyártó meghamisította az adatokat a károsanyag kibocsátásról. Ez már valószínűleg az utolsó döfés ennek az üzemanyagtípusnak az életén.

kép:bbc.com

Nem csak a méhek, az emberek is halnak a dízel miatt, hiába a részecskeszűrő, és más, „környezetvédelmi” megoldások, melyeket az autókba igyekeznek beépíteni. Egyre több város, sőt, egész régiók élnek a lehetőséggel, és nemes egyszerűséggel kitiltják útjaikról a dízel üzemű autókat (igaz, egyelőre csak a régebbi gyártmányokat, a régi benzinesekkel együtt). A dízelnek leáldozott, és ezt már több gyártó is érzi.

Vásárlóérzékeny hozzáállás

A környezetvédelem a kiadott jelentések, és a részletesen bemutatott közelgő kataklizma miatt ma már egyre és egyre fontosabb. Éppen ezért, aki teheti, és erre kerete is van, lecseréli dízel autóját (más kérdés, hogy így a régi dízelek olyan országokba áramlanak, melyek még nem éltek a tiltás lehetőségével). Az ilyen típusú autók esetében azonban nem csak a régiektől szabadulnának az emberek, az új sem kell már annyira.

kép:express.co.uk

Az eladások alapján erre a következtetésre jutott több gyártó is, köztük a Suzuki. Míg néhány évvel ezelőtt 10 eladott autóból 3-4 dízel volt, mára jó, ha egy. És ez a trend nem csak egy gyártónál jelentkezik. Ez az oka annak, hogy a Suzuki, a Toyota, a Mitsubishi és a Nissan is úgy döntött, hogy a dízeleket már nem kínálják eladásra Európában. A gyártók közül néhányan még nem engedik el teljesen ennek az üzemanyagnak a kezét, így például India továbbra is elérheti ezt a típust. Más gyártók viszont, mint a BMW, vagy a Mercedes azonban hisznek a dízelek feltámadásában, és nem vezetik ki az ilyen autóikat a piacról. Kérdés, hogy ki fogja venni őket, ha a nagyvárosok sorra jelentik ki: nem kérünk a dízelből!

lead kép:buyacar.co.uk

dízelautóéghajlatvárosbenzinközlekedés