Május 2. Csütörtök, Zsigmond

Belefullad a dugóba a főváros - és ennek nem a bicikli az oka, inkább a tömegközlekedés és az agglomeráció...

Előrejelzés
2023. szeptember 16. 11:00
null

Lassan a dugók fővárosának is lehetne nevezni Budapestet, de ennek semmi köze a biciklisávokhoz, ahogyan azt sokan gondolják. Hogy elvesz az autóutakból, az tagadhatatlan, de a biciklik közlekedésének biztosításával az autóból igyekeznek kicsalogatni az embereket.

Ez lenne ugyanis a megoldás, hiszen Budapesten nem csak a fővárosban lakók autóznak, hanem az itt élők járművein kívül nagyjából azok mennyiségének duplája érkezik minden egyes nap az agglomerációkból. A környező településekről ingázók pedig egyre és egyre többen vannak, így a terhelés jelentősen nőtt az elmúlt években. Ez persze azzal is együtt jár, hogy a főváros levegőjének minősége is egyre nagyobb terhelésnek van kitéve, a dugók miatt pedig a parkosítás gondolatától is sok autós hátán feláll a szőr, hiszen az még kevesebb utat eredményezne.

Ráadásul a helyzet javulni sem igen fog, mivel jelenleg tömegközlekedési alternatíva sem nagyon mutatkozik. A busz igen, de jelenleg ezek is a dugóban ácsorognak, és valljuk be, kényelmesebb egyedül várakozni a kocsiban, mint a buszokon a tömegben...

A hatalmas tömeg a városokat élhetetlenné teszi, ennek ellensúlyozására vezetik be a világ nagyvárosaiban is sorra a korlátozó intézkedéseket. Idehaza ezek egyelőre csak a bicikliutak, de ha a tömegközlekedés, a vonat és hév fejlesztése, bővítése és korszerűsítése elmarad, akkor számítani lehet a dugódíj vagy éppen a behajtási díj bevezetésére is, sőt, a külföldi példák alapján ennél akár drasztikusabb megoldások is szóba kerülhetnek.

képek és lead kép: shutterstock

mennyiségBudapestközlekedés