Május 27. Hétfő, Hella

Maradhatnak a belső égésű motorok Európában, de van egy fontos feltétel

null

A klímavédelem miatt a közlekedés reformjára mindenképpen nagy szükség van. Hogy ez milyen irányban történjen, az már egy másik kérdés, hiszen ebben nagyon nem értenek egyet a világ vezető hatalmai - többek közt azért nem, hiszen a közlekedés eddigi alapja, vagyis az olaj teszi igazán gazdaggá a vezető nemzeteket.

Az EU 2035-től egy javaslat alapján meg akart szabadulni a belső égésű motoroktól, véglegesen. Ezt az elképzelést azonban 3 ország is ellenezte, így a kompromisszum maradt az egyetlen járható út. 2035-től is járhatják majd Európa útjait belső égésű motorral szerelt vadonatúj autók, de egy szabályt be kell tartani ezekkel kapcsolatban.

Csak olyan üzemanyagot lehet használni esetükben, mely klíma-semleges forrásból származik. Ezzel azonban az az igazán nagy gond, hogy erősen problémás lesz annak ellenőrzése, hogy a klímasemlegesség valóban megtörténik-e.

Olyan irányú kezdeményezés is volt, hogy ezt a kitételt - vagyis a klíma-semleges forrást - ne csak a belsőégésű motorokra, hanem az elektromos hajtásra is érvényesítsék. Ez jó ötlet lenne, hiszen egy elektromos autó bajosan lehet környezetbarát, ha a működtetéséhez szükséges energiát mondjuk egy gáz, vagy egy szénerőmű adja. Azonban annak ellenőrzése, hogy a járműbe töltött áram milyen forrásból származik, még bajosabb lehet.

képek és lead kép: shutterstock