A koronavírus járvány ma már az egész világon okoz károkat, legyen szó emberéletekről vagy a gazdaságról. A károk mellet néhány olyan hatással is lehet számolni, mely pozitív, mint például a lényegesen tisztább levegő Kína esetében. De mi a helyzet a csökkenő olajárral?
Olcsó a benzin
A verseny és a koronavírus együttesen azt eredményezték, hogy az olaj ára meredek zuhanásba kezdett. Ez az átlagemberek esetében az jelenti, hogy olcsóbban tudnak tankolni, ami nagyon jó dolog, ennek megfelelően sokan ki is használják, és ilyenkor többet utaznak. Legalábbis ez a trend, de most más a helyzet.
A környezetvédelem szempontjából az alacsony benzinár tragikus is lehetne, hiszen a hagyományos autózás felfutását okozhatná, de jelen helyzetben ez nem feltétlenül lesz így, sőt, valószínűleg hosszabb távon a járványügyi intézkedések pozitív hozadékkal is rendelkeznek majd a fertőzés terjedésének megfékezésén kívül.
Változóban a világ
A koronavírus járvány egy olyan korban, ahol az információk terjedése elképesztő sebességgel történik - érthető módon - jelentős pánikkal is társul. Az emberek kifejezetten örülnek annak, hogy sok országban elrendelték az otthoni munkavégzést, ahol csak lehetséges. Mivel a határok is lezárásra kerültek, sőt, akár kijárási tilalom is életbe léphet, így az alacsony benzinár jelen esetben nem hozza magával az utazási kedv fellendülését, vagyis nem nő tőle a kibocsátás sem.
A távmunkák pedig végre rádöbbenthetik a munkáltatókat, hogy ez a módszer olcsóbb, sőt, sok esetben hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé. Nem kell fenntartani irodákat, nem kell fűteni, hűteni a közös helyiségeket, és nincsen szükség az étkezőkre, hasonló helyiségek fenntartására. Adolgozóknakpedig nem kell naponta órákat utazni a munkahelyükre és vissza, ami jelentősen csökkenti a károsanyag kibocsátást is. A mostani helyzet próbaképpen szolgálhat az ilyen irányú munkavégzés meghonosodására, elterjedésére, ezzel pedig a Föld, és igazából mi is jól járunk.