December 14. Szombat, Szilárda

A világ nagyvállalatai végre lépnek az óceánok érdekében!

null

Ahogyan a klímaváltozás, az óceánok szennyezettsége, a globális hulladékkezelés, és a nagyvállalatoknak a szennyezés keletkezésében játszott szerepe egyre nagyobb nyilvánosságot, egyre részletesebb ismertetést kap, úgy változik meg a fogyasztók hozzáállása is. Ezt pedig egyik vállalat sem hagyhatja figyelmen kívül, hiszen egész létezése a fogyasztóktól függ.

Felelősségvállalás

A leginkább fontos részlet a klímaváltozás romboló hatásainak megismerése óta az lett, hogy egy cég mekkora felelősséget vállal, mennyit tesz azért, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát, vagy ellensúlyozza azt, amit a klímaváltozáshoz hozzátett. Ez a részlet olyan erővel jelenik meg ma a fogyasztók választásaiban, hogy a nagyvállalatok kénytelenek megtenni a megfelelő lépéseket azért, hogy bevételeiket képesek legyenek megtartani.

kép:banthebottle.net


Többek között ennek is köszönhető, hogy néhány gigavállalat szövetséget hozott létre azért, hogy a műanyagszennyezés mértékét csökkentsék, és az óceánokat megtisztítsák a szárazföldről beáramló műanyagoktól. Nem kisebb nevek szerepelnek a szövetségben, mint a Total, az ExxonMobil, a P&G, vagy éppen a Shell.

Mit tehetnek?

A nagyvállalatok leginkább ütőképes eszköze az a brutális tőke, amit mozgósítani képesek. Első lépésként a 10 nagyvállalat összesen 1 milliárd dollárt szán arra, hogy négy alapvető lépésben támogathassa a célkitűzés teljesülését, majd ezt az összeget további 1,5 milliárddal toldják meg a következő 5 évben. A célkitűzések pedig a következők:

- elsőnek a nagyvárosokban, majd szélesebb körben is ki kell dolgozni az intergrált hulladékkezelés lehetőségét, és fenntartható működését.

- azon sturup-ok támogatása, melyek a hulladékkezelés problémájával foglalkoznak

- a kormányközi együttműködések szorgalmazása és elősegítése

- helyi fejlesztések támogatása, melyek az óceánok tisztaságának, ökoszisztémájának helyreállításán dolgoznak.

- egy olyan, bárki számára hozzáférhető adatbázis létrehozása, mely világszinten tartalmazza az összes olyan projektet és megoldást, melyet már valahol használnak, és amely a fent említett célokhoz kapcsolódik.

kép:mnn.com

A nagyvállalatok is tisztában vannak azzal, hogy a műanyagszemét teljes megszüntetése nem reális cél, így elsősorban az óceánokra koncentrálnak, valamint arra, hogy a már meglévő szennyezés mértéke ne legyen nagyobb. Így lépésenként lehet eljutni odáig, hogy kezelhető méretűvé zsugorodjon a gond, majd végül egészen meg lehessen szüntetni.

A szövetség, az Alliance to End Plastic Waste (AEPW)elnöke, David Taylor, a P&G elnök-vezérigazgatója csatlakozásra invitál minden céget, hogy együtt küzdhessenek az ellen a kialakult állapot ellen, melyben mindannyiuknak benne van a keze.

lead kép:deeperblue.com

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!