Környezetvédelmi elképzelések alapján itthon egyelőre nem igazán lehet komoly hatalmat szerezni, Luxemburgban azonban igen. A miniállam újraválasztotta miniszterelnökét, így Xavier Bettel második ciklusát is megkezdhette az ország élén.
Fontos a környezet
Luxemburg, mint a világ minden nagyvárosa komolyan küzd a légszennyezettséggel, a zajjalés a rengeteg ember jelenlétével. A miniállam helyzete azonban a többiekétől valamivel rosszabb. A fővárosban ugyanis alapból „csupán” 110 ezren laknak, ám további 400 ezer ember jár ide dolgozni. Ennek köszönhetően a városban irtózatos dugók alakulnak ki, összességében pedig a statisztika azt mutatja, hogy a luxemburgiak évente 33 órát ülnek a dugóban.
kép: crwwgroup.net
Ezt szeretné orvosolni második ciklusában a régi – új miniszterelnök. A környezetért tett lépések eddig sem voltak ismeretlenek, hiszen már bevezetésre került, hogy a 20 évnél fiatalabbak ingyenesen használhatják a tömegközlekedést a városban. Ez azonban még nem volt elég, így a kormány teljesen ingyenessé teszi a tömegközlekedést, hogy ezzel is csökkentse az autók számát a nagyvárosban.
Az első
Luxemburg ezzel a lépéssel az első olyan főváros, melynek teljes egészében ingyenessé válik a tömegközlekedése. Tény, hogy azért eddig sem volt olyan megterhelő közlekedni, mivel egy két órás jegy 2 euróba került, és ennyi idő alatt a városban bárhová el lehet jutni. A teljes ingyenesség azonban valószínűleg sokat fog javítani a város levegőminőségén.
Magában azonban a tömegközlekedés kevés lesz. A beérkező embertömeget parkolókkal is ki kell szolgálni, hogy autóikat valahol letehessék. Valamint a kényszerítés eszköze is szükséges lehet, nevesen a behajtási, esetleg a dugódíj.
kep:visitluxembourg.com
Mindezekre azért van szükség, hogy a város élhető maradjon, és továbbra is fejlődni tudjon. A nagyvárosokban élők betegségeinek kialakulásában egy igen jelentős hányadékában a légszennyezettség a felelős. Ez pedig kiadással jár, hiszen az orvosi ellátás költséges, a munkából való kieséssel járó összegekről már nem is beszélve. Összességében az ingyenes tömegközlekedés messze jóval alacsonyabb költségeket jelent az államnak, mint amennyit a légszennyezettség okoztaegészségügyi kiadások eredményeznek.
lead kép: nepszava.hu