November 26. Kedd, Virág

Nemsokára a legtöbben már elektromosan autózunk

null

Nagyon sokáig volt kérdés, hogy vajon az e-autózás valódi alternatívája lehet e a benzines, és dízel üzemű autóknak. Mostanra a kérdés eldőlt.

Több alternatíva futott

Persze ez nem jelenti azt, hogy mostantól minden más projekt leállításra kerül, csupán azt, hogy az igazi „súlyt” az elektromos meghajtás adja majd. Ez nem volt ennyire egyértelmű még néhány évvel ezelőtt. A Toyota például nem is igazán akart átállni a teljes elektromos hajtásra – annak ellenére, hogy az első között jelentkeztek hibriddel. A cég vezetése a hidrogén meghajtású autókban látta a jövőt, ami nem rossz alternatíva, de nem ez lesz a befutó.

kép:plugincars.com

Legalábbis a Bloomberg szerint. A cég úgy kalkulál, hogy 2040-re 559 millió elektromos autó rója majd az utakat, ami a teljes állomány harmada. Emellett az új autók eladásánál már több, mint 50% lesz az elektromos autók mérlege. Ez pedig azt jelentené, hogy a verseny eldől, nyert az elektromosság.

Nem eszik olyan forrón…

Hogy miért lett volna igazi alternatíva a hidrogén hajtás? Nem is azért, mert szintén környezetbarát, vagy mert olcsóbb maga a technológia. Egyszerűen azért, mert a meglévő kúthálózatot lehetett volna használni hozzá. egyszerűen benzin helyett hidrogént tankoltunk volna.

Az elektromos autózásnak egyik nagy hátráltatója, hogy nincsen kiépítve hozzá az infrastruktúra. Bár tény, hogy ma már több kutatás is rámutat arra, hogy az átlagos felhasználó nem megy az autójával annyit, hogy az ne férne bele még egy alacsonyabb kategóriájú e-autó hatótávjába. De ha kell, akkor viszont nincs!

kép:pro.com

Értelem szerűen a gyorstöltő rendszert ki kell építeni, mert ha nem is kell, biztonságérzetet ad, hiszen az elektromos hajtás esetén nem él az a lehetőség, hogy a kannával elbandukolunk a kútra. Az infrastruktúra kiépítésének égető kérdését valamennyire ellensúlyozza az a tény, hogy egyre hatékonyabb akkumulátorokkal készülnek ezek az autók. Ma már csak vicc, amikor egy elektromos autó hatótávja 100-120 kilométer volt. Az e-kamionok esetében az 1000 kilométeres hatótáv is elérhető közelségbe került, és a fejlődés nem áll meg, így az infrastruktúrának sem kell olyan mértékűnek lenni, mint a benzines-gázolajos időkben.

lead kép:electronicdesign.com

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!