December 13. Péntek, Luca, Otília

3 cégé az európai műanyaghulladék zöme

null

Az egyszer használatos műanyagok betiltása mindenképpen fontos, ehhez azonban nem csak sok lépést kell még tenni, hanem azzal is tisztában kell lenni, hol kell elkezdeni a harcot. Úgy tűnik, erre most választ kaptunk.

Hatalmas szennyezés – hatalmas vállalatok

A világ összefogott és egy nemzetközi akció keretein belül 42 országban (köztük hazánkban is), 6 kontinensen gyűjtötte a szemetet. Nem az ez igazán meglepő, hanem az, hogy ezek után az összegyűjtött műanyag hulladékot szétválogatták, hogy kiderüljön, melyek azok a vállalatok, melyek a leginkább szennyezik környezetünket az egyszer használatos műanyag csomagolások gyártásával (bár tény, arról már nem ők tehetnek, hogy ezeket a fogyasztók szanaszét hajigálják, és nem gyűjtik megfelelően).

kép:curacaochronicle.com

A 187851 db szétválogatott műanyag szemét megmutatta, hogy régiónkét hol kell elsőnek változtatni. Minden egyes területen egyértelműen a Coca Cola termékei vitték a prímet, így ezé a cégé a közel sem megtisztelő elő helyezés. Európában a szemét 45%-a, míg az USA területén a 2/3-a származik a Coca Cola, a PepsiCo és a Nestlé gyáraiból. Hazai viszonylatban is az üdítőgyáré a prím: a 423 összegyűjtött palackból 96 ennek a cégnek a terméke volt.

Mit lehet tenni?

Első körben természetesen a környezetvédők felhívták a figyelmet a problémára a cégeknél is. a Coca Cola pedig jelezte, hogy mindenképpen foglalkoznak a problémával. Legalább már ezt elérték. Azonban a cégek mellett nagyon fontos lenne, hogy a fogyasztók is megértsék, mekkora befolyásuk is van az események alakulására.

kép:mpg.de

A gyártók termékei sokszor sehogyan máshogy nem érhetőek el, csak az egyszer használatos műanyag csomagolásban. Mellettük azonban más gyártók erre is figyelnek, így az ő termékeiket érdemes választani. Ha pedig az adott termék, melyet kinéztünk magunknak, elérhető üveges kivitelben is (vagy bármi más, újrahasznosítható formában), akkor inkább azt vegyük. Az eladási adatok alapján alakul egy cég üzletpolitikája. Ha huzamosabb ideig érzékelik a környezetszennyező csomagolás kerülését a vásárlók részéről, akkor változtatni fognak, hiszen ez az üzleti érdekük.

És itt azt is fontos kiemelni, hogy egy ember választása is sokat számít. Ha másokra nem is tudunk nyomást gyakorolni (erre ott vannak a különböző szervezetek), akkor legalább mi tegyünk valamit, hogy bolygónk élhető maradjon 10 év múlva is.

lead kép:theinformer.life

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!