Rengetegszer éri az a vád az elektromos autókat, hogy összességében, teljes életutukat tekintve károsabbak a környezetre, mint a benzines társaik. Ez abban az esetben igaz, ha az energiatermelés nem elég zöld, ami sajnos a világ jelentős részén így van.
A Mitsubishi egy igen átfogó felmérést készített a témában, melyben figyelembe vették nem csak a gyártás és a 10 éves életút kibocsátásait, hanem az autó ártalmatlanításával járó károsanyag-kibocsátást is. Ennek alapján pedig az elektromos autók tényleges károsanyag-kibocsátás megtakarító tényezőként csak Európában vannak jelen!
Ázsia, Ausztrália és India jelentős piacok ugyan, de mégsem ideálisak az elektromos autók számára. A helyi energiatermelésük ugyanis nem eléggé zöld ahhoz, hogy a befeketetett energia kibocsátása csökkenhessen, ha nem benzint, hanem áramot “tankolunk”. Ausztráliában például dacára a zöld törekvéseknek továbbra is 70%-ot ad ki a szénerőművek termelése, ami nagyon messze áll a zöld energiatermeléstől...
Európában a helyzet más, mert míg Japánban sem okoz komolyabb megtakarítást az elektromos autózás, az öreg kontinens energiatermelési mixe már lehetővé teszi azt a megtakarítást az autó 10 éves életútját tekintve. Ahogyan terjed a zöld technológia és az áramtermelés mind inkább a megújulókra támaszkodik, úgy nő a létjogosultsága az elektromos autózásnak is.
képek és lead kép: shutterstock