Mindig a töltés, és az arra fordított idő hátráltatja az elektromos autók terjedését. Mára ugyan léteznek extrém gyors töltők is, de a benzin tankolása most is egyszerűbb, gyorsabb, arról nem is beszélve, hogy a benzinkutakon sokkal ritkábban kell sokat várni, a töltők esetében ez sajnos sokszor nem alakul ilyen jól.
kép: news7h.com
Bár már léteznek “napelemes” autók, ezeknél a tiszta energia előállítására használt cellák pusztán pár 10 kilométerrel tudják növelni a hatótávot. Ez bár jó dolog, de tényleges alternatívát nem jelent a töltőállomások kikerülésére. Ezen szeretne változtatni a Sono Motors.
Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy egy elektromos autót csak egyszer kell megvennie, és a karbantartást nem számítva más költsége nem lenne vele? Nem kell tölteni, töltőt keresni, sőt, otthoni állomást sem kell kialakítani, mivel az autó napelemei képesek a járgányt feltölteni, teljesen és nem is csak pár kilométer megtételére elegendő energiával.
kép: electrive.com
A cég két verziót dob piacra a Sion névre keresztelt modellből. Az Urban esetében a hatótáv 120 km, míg a nagyobb testvér 250 km megtételére képes. És ehhez a német startup szerint nem kell tölteni sem a járműveket (bár azért erre is van lehetőség, az autó rendelkezik ehhez minden szükséges alkatrésszel). A mérnökök úgy tervezték meg a jármű borítását, hogy a napelemes rendszer ne csak verőfényes napsütésben, hanem borús időben, árnyékban is képes az áramtermelésre, sőt, akkor is ezt teszi, ha a motor nem jár, vagyis, ha egyszerűen csak parkol az autó. A cég ráadásul azt is kiemeli, hogy a hatótávokat az autók éjjeli vezetés esetében is képesek hozni, vagyis nem azért 120 – 250 km a hatótáv, mert a napelemek folyamatosan pótolják az energiát.
kép: electrek.co
lead kép: Sono Motors