Az elektromos autózás vesszőparipája a hatótáv, amit minden gyártő igyekszik a lehető leginkább kitolni. A Tesla most egy olyan utánfutóval rukkolt elő, melyből 6 napelem hajtható ki, így plusz kilométereket lehet előcsalogatni az egyébként is tekintélyes hatótávú Teslákból - persze bármelyik másik elektromos autóból is. Az utánfutó azonban ormótlan, rontja a hatótávot a vontatása, bár összesen 80 km-nyi energiát tud adni egy napsütéses nap alatt.
A lightyear gyártó egy másik irányból közelítette meg a kérdést. Autójuk a Lightyear One anyaghasználatában és kialakításában is azt a célt szolgálja, hogy az akkumulátorokból a lehető legtöbb energiát legyen képes kisajtolni a járgány. Ennek megfelelően egyetlen feltöltéssel 1000 kilométert is képes lehet megtenni. Ehhez jön még az az előny, hogy az autó napelemekkel van borítva. Napos időben ennek megfelelően akár 70 km-es plusz hatótáv is elérhető, és ehhez nem kell utánfutót hurcolni magunkkal.
A napelemekkel borított jármű ötlete nem újdonság, ám sajnos a napelemek hatékonysága egyelőre nem éri el azt a szintet, hogy komoly előnyre lehessen szert tenni velük az autózás során. Igaz, a 70 km már nem kevés, városi ingázásra tökéletes, de ha csak városban használjuk az autót, akkor a legtöbb esetben az otthoni töltéssel is meg tudjuk oldani a feladatot.
A Lightyear One ráadásul rendelkezik egy igen tekintélyes hátránnyal, ez pedig nem más, mint az árcédula. Jelenleg az autóért 267 000 dollárt kérnek el az USA területén. Azaz már ott is több, mint 100 millió forintot kellene érte leszurkolni, ami finoman szólva is borsos ár egy autóért. A gyártó ígéri, hogy nemsokára elkészítik a Lightyear One kistestvérét, mely pénztárca-barátabb lesz. Ennek azonban nagy valószínűséggel a hatótáv és a napelemes felszereltség látja majd kárát...
képek és lead kép: autodesignmagazine.com