Az elektromobilitás elkerülhetetlenül a jövő része, legalábbis az autózásban és a közúti teherfuvarozásban mindenképpen. Tény, hogy a hidrogén is figyelemre méltó lehetőség, de egyelőre sokkal inkább a hajózás és a repülés terén mutatkozik rá komolyabb érdeklődés, míg a közutakon egyértelműen az elektromosság a vezető irány.
Persze feladat, fejlesztés adódik bőven. Nagyobb hatótávok, olcsóbb, fenntarthatóbb akkumulátorok, nagyobb vezetésbiztonság, és persze az elektromos autók töltésének kényelmesebbé tétele. Ez utóbbi rendszerint a gyors tölthetőségre koncentrál, de ennek egy másik oldalát igyekszik megfogni a WiTricity Halo™, mely olyan töltési lehetőséget biztosít, amihez még csak vezetékek sem kellenek.
Bár tényleg nem olyan nagy dolog a töltőoszlophoz csatlakoztatni az autót, ha valaki siet, azért okozhat kellemetlen perceket. Az pedig még inkább, ha elfelejtjük csatlakoztatni, és arra érünk vissza az autóhoz, hogy abban nincs elegendő energia a hazajutáshoz.
A cég azonban indukciós vezeték nélküli töltést dobott piacra, és most már a tesztautók töltése is egyre gyorsabban történik. A kedvenc tesztautó a Tesla Model 3-as, mely ezzel a technológiával nagyjából 6 óra alatt feltölthető.
És hogy mit jelent egy ilyen rendszer a gyakorlatban? Egy fali töltőhöz nagyon hasonló egységet - melyet a falra kell szerelni, és az áramforrásra csatlakoztatni – egy töltőpadot, és azt az egységet, melyet az autóba szerelnek, hogy a jármű képes legyen a vezeték nélküli töltésre. Vagyis csak meg kell állni a fali eszköz előtt, a töltőpad felett, és már mehetünk is. Így a feledékenység sem okoz gondot, és a töltőkábel sincsen útban.
Tény, hogy az idő, melyet töltésre fordítunk még nem olyan karcsú, de ezen is dolgoznak a szakemberek, cserébe azonban modern töltési lehetőségről beszélhetünk, és egy olyan közlekedési megoldás még szélesebb körű terjesztéséről és elfogadásának növeléséről, mely lehetővé teszi a kibocsátásmentes autózást.
képek és lead kép: insideevs.com