Az elektromos autók jelentős terjedése örvendetes, de továbbra is fennáll néhány alapvető probléma. Az egyik a töltési sebesség. Bár ezen a területen is elképesztő fejlődést lehet tapasztalni a gyorstöltő hálózatok terjedésével, azért így is sokkal tovább tart feltölteni egy elektromos autót, mint megtankolni egy hagyományosat. A Nio vállalat éppen ezért másik irányba fordult.
A megoldás, amit alkalmaznak egyik oldalról nagyon is rendben van, a másik oldalról azonban erősen aggályos. A megoldásuk lényege, hogy nem kell az elektromos autókkal a töltőoszlopokat keresni, és akár 50 percet is eltölteni ott. Keressünk inkább egy Nio állomást, és az autó akkumulátorát cseréljük le. Ez elméletben mindössze 3 percet vesz igénybe, és rögtön egy teljesen feltöltött akksival lehetünk gazdagabbak. Ennyi idő pedig igazából arra elég, hogy bemenjünk fizetni a szolgáltatásért.
Jó oldala, hogy nem kell a költséges fejlesztésekbe invesztálni, hogy egyre gyorsabban lehessen tölteni az autókat, hiszen a csere lehetősége ezt feleslegessé teszi, de a fejlettebb kapacitású, azonos méretű akukkal a hatótáv akár tovább is növekedhetne egy alapvetően kisebb teljesítményű autóban is.
Komoly hátulütője azonban az, hogy így egy elektromos autóhoz több készletnyi akkumulátorra is szükség lenne, ami nem csak költséges, de a környezet szempontjából sem jó ötlet. Ezen túlmenően a csereállomások kialakítása is költséges lehetőség, lényegesen költségesebb, mint a gyorstöltés fejlesztése.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a Nio letenne a tervéről, hiszen Norvégiában és Kínában sorra nyitnak a csereállomások. A lehetőséggel anno a Tesla is foglalkozott, de ez az irány később elhalt, így most a Nio-n a világ szeme, hogy vajon hatékonyabb, egyszerűbb és fenntarthatóbb megoldást tud-e kínálni az elektromos töltés megfelelő gyorsítására.
képek lés lead kép: shutterstock