Az e-autózás egyre népszerűbb a világon, egyre többen látják ebben a jövő lehetőségeit, mind üzleti, mind környezetvédelmi szempontok szerint. Hiszen bár most még akár rosszabb értékek is kijöhetnek egy elektromos autó életútja során a szennyezés szempontjából egy benzinessel szemben, ez a tendencia erősen változni fog az energiatermelés átalakulásával és az akkumulátorok forradalmával.
Drága buli
Tény és való, hogy az elektromos autózás most még nem egy olcsó mulatság. Ahhoz, hogy egy családelektromobilitásátígy lehessen megoldani, 10 millió forint körüli összegre is szükség lehet. Persze az ár nagyban változik attól függően, hogy mekkora maga a jármű, és hogy mekkora utat képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Sok gyártó koncentrál a városi közlekedésre, de a verseny a hatótávok növelésében látványos. Jelenleg a csúcstartók akár 600 km-t is megtesznek egyetlen feltöltéssel, de az extrém drága kategóriában ennél is nagyobb hatótávok léteznek - bár tény, hogy egy 600 km megtételére képes elektromos autó is bőven a 20 milliós kategória felett található.
Más szempont
A Micro Mobility Systems egy másik oldalról közelítette meg a városi elektromos autózást. Ehhez ugyanis sokszor nem kell négy ülés, mivel többnyire egy, maximum két ember ül egy autóban. Akkor pedig nem kell a nagy méret sem, és a csomagtér sem kell, hogy óriási legyen, hiszen a városon belül mozogva nem viszünk olyan sok csomagot.
És persze a hatótáv. A városokban közlekedve, ha csak nem futárként dolgozunk, akkor nemigen teszünk meg 100 km-nél többet, de talán még ennek a felét sem, akkor pedig minek nekünk egy 600, vagy csak 200 km-es hatótávú autó? Hiszen este az ember felteszi tölteni a kocsit, és csak reggel indul vele újra munkába.
A cég ezért megalkotta a Microlino névre keresztelt modellt, mely Microlino 2.0 néven sorozatgyártásba is kerül. Lényegében egy kétüléses kis törpéről van szó, melynek legolcsóbb verziója 90 km/h-ás végsebességgel és 95 km-es hatótávval rendelkezik. Cserébe kicsi, könnyű vele parkolni, és mindössze 4 óra alatt fel lehet tölteni
Mivel igenapró teremtmény,és az akkuk sem nagyok hozzá, ez pedig igen sokat levesz az árból. Bár tény, hogy egy család számára nem elég, aSmartis igen jól teljesít a maga két ülésével, így aMicrolino2.0 is valószínűleg gyorsan elterjed majd, főleg, ha az ára is olyan apró lesz, mint a termete.
képek és lead kép: microlino-car.com