December 15. Vasárnap, Valér

Viszlát, benzintemető Volvók

null

Az autóiparban bekövetkezik egy váltás. Ezt lehet jónak vagy rossznak értékelni, de az biztos, hogy megtörténik. Ráadásul ez nem 100 éven belül, hanem 10 éven belül lezajlik sok helyen, vagyis radikálisan átalakul a közlekedés a világon.

CO2

Természetesen az ok a klímakatasztrófa, illetve talán ez így nem teljesen igaz. A co2 kibocsátás igazi mumussá vált az utóbbi években, szúrós szemmel figyeli a világ, ki mennyit ereget belőle. Nem utolsó sorban pedig a vásárlóközönség is - bár erősenár érzékeny- szeretné, ha végre nem egy szennyező benzintemetőn furikázna.

kép: wsj.com

Az elektromos közlekedésre való átállás beruházás szempontjából magasabb költség a tulajdonosnak, de az autó fenntartása alacsonyabb összeget tesz ki. Nem csak a tankolás miatt, hanem azért is, mert kevesebb a kopó alkatrész, és sok könnyítést is alkalmaznak az ilyen autók adójában - legalábbis egyelőre.

Az átállás másik oldala pusztán anyagi: ha már a világ egyre erősebben fejt ki nyomást a gyártókra az elektromos eltolódás érdekében, akkor a gyártó számára ez pozitívumot is kell tartalmazzon. Az elektromos autók gyártása költségesebb művelet, de kevésbé bonyolult, mint a belső égésű motorral szerelt társaiké. Kevesebb munkaerő is kell hozzá, sok részletet lehet gépesíteni, vagyis összességében a gyártás olcsóbbá, vagy ugyan olyan költségűvé válik, mint most.

A Volvo is lép

A Volkswagen csoport már jó ideje bejelentette, hogy kivezeti belső égésű motorral szerelt autóit, és átáll a tisztán elektromos flotta létrehozására és forgalmazására. Ez persze idő, de hogy pontosan mennyi, azt azért nehéz lenne megsaccolni. A Volvo konkrétabb volt.

kép: media.volvocars.com

A terveik szerint 4 éven belül már egyáltalán nem gyártanak csak belső égésű motorral szerelt modelleket. Ekkorra az elektromos és a hibrid rendszerek veszik majd át a vezetést, míg 9 év múlva, 2030-ban már kizárólag elektromos hajtással lehetVolvo-hozjutni. Sem benzin, sem diesel, sem hibrid jármű nem szerepel majd a modellválasztékban. És bizony a trend terjedni is fog, hiszen egyre drágább dolog a co2 kibocsátás, és egyre nagyobb piaci előnyt és státuszt jelent az elektromos modellek gyártása is.

lead kép: Volvo

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!