Május 30. Csütörtök, Janka, Zsanett

5 perc alatt teljesen feltölthető elektromos autó?

null

Az elektromos autók terjedése megállíthatatlannak tűnik. Azonban van velük néhány igen nagy gond, melyek közül egy biztosan kiakasztja a leendő felhasználókat is. Most azonban úgy tűnik, a dolog orvoslásra került, vagyis a szélesebb körű elterjedésnek már nem igazán lehet gátat vetni.

Elektromosat?

Nem csak az állami ösztönzésnek, hanem a környezettudatosságnak is köszönhető, hogy egyre inkább terjed azelektromobilitás. Persze tény, hogy jelenleg még nem igazánkörnyezetbarátabba megoldás a hagyományos hajtásokhoz képest,mivela felhasznált energia egy jelentős része továbbra is a fosszilis energiahordozóból származik. Ez a tendencia azonban előbb vagy utóbb biztosan megfordul, arról nem is beszélve, hogy az otthoni töltés esetében már most megoldható a napelemes ellátás egy elektromos autó esetében.

kép: PORSCHE

A hatótáv növelése is folyamatos, hiszen a tisztán elektromos modellek közt is érkeznek azok, melyek egyetlen feltöltéssel akár 1000 km-t is képesek megtenni, ami azért nem egy elhanyagolható szám. A gond nem is a hatótávval, sokkal inkább magával a töltéssel van.

Egy teljes feltöltés gyorstöltővel is akár órákig eltart, otthon pedig akár egy fél napot is rá kell áldozni. Ez pedig nem éppen előnyös, hiszen komoly tervezést kíván egy elektromos autó használata.

Gyorstöltés?

A gyorstöltés kifejezés ebben az esetben csalóka, hiszen ez is legalább egy órás időintervallumot jelent, ami a néhány másodperces, maximum 1-2 perces tankoláshoz képest bizony nem valami biztató. Már csak azért sem, mert mi van akkor, ha út közben kifogy a töltés? Bele kell kalkulálni azt a plusz egynéhány órát a tankolásba, ami már nehézkes.

kép: insidehook.com

AStoreDotés az EveEnergyelőállítottak egy olyan akkumulátort, melyet teljesen fel lehet tölteni 5 perc alatt. Igen, 5 perc, ami már elenyésző különbséget jelentene a benzines, vagy diesel autókhoz képest. Igaz, ehhez megfelelő töltőoszlopra is szükség van, de mivel aStoreDot egyik jelentős befektetője a BP, ezzel nemigen lesz gond. A megoldás abban rejlik, hogy a grafit elektródákat félvezetőnanorészecskékkelhelyettesítették, melyek jelenleg germánium alapúak. A jövőben - nagyon is közeli jövőben - a tudósok szilícium alapra kívánják helyezni az újakksi elektródáit, amivel a gyártási költségek a mostani Li-ion akkumulátorokéval megegyező lehetne.

És itt az igazán jó hír, ugyanis ezt a bizonyos gyorstölthetőakksitnem laborban, hanem márgyártásbansikerült előállítani, azaz semeddig nem kell várni a forgalomba kerüléséig. Apró szépséghiba, hogy a megfelelő töltési sebességet biztosító kutakra azonban még várni kell egy keveset.

lead kép: wardsauto.com