Ideje átértékelni a motorsportot, hiszen már nem sokáig élvezhetjük azt abban a formában, ahogyan megszoktuk. Kezdetnek a túraautók versenye alakul majd át, de a Forma-1 helyét is át fogja venni az idén már hatodik alkalommal rajtoló Forma-E
Valami leomlik ...
A motorsportok nem csak a pilótákról szólnak. Itt versenyeznek a gyártók, az autóik, a technológiai megoldásaik, sokaknak éppen ezért imponálnak ezek a sportágak. Most azonban ez a rész komoly váltásnak néz elébe,amiellen bár lehet hadakozni, de az mindenképpen végbe fog menni. Ez a váltás pedig nem más, mint az elektromos motorok teljes térhódítása a hagyományos motorokkal szemben.
kép: porsche.com
Ezt a folyamatot láthatjuk a közutakon is, de persze azért a sport területe egy kicsit más. Azonban itt is érvényes a trend – amit a vevő akar, azt a vevő megkapja. Vagyis, ha az “utca embere” egy gyártónál azokat a típusokat keresi, melyek elektromos hajtásúak, akkor bizony a gyártó minden területen ezekre a lehetőségekre fog koncentrálni. Ez pedig most tetten érhető a WTCR-ben, ahol is három gyártó, az Alfa Romeo, az Audi és a WV kiszáll a versenyből.
Valami születik …
Merre mozdulnak az említett gyártók? Nos, ketten közülük biztosan az elektromos változat, az ETCR irányába, bár nem feltétlenül azonnal. De ez tulajdonképpen jó hír, hiszen magáról a verseny élvezetéről nem kell lemondania a nézőknek, csak egy újabb, a lehetőségekhez alkalmazkodó rendszerrel kell megbarátkozniuk.
kép: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Ráadásul ez a barátkozás még csak nem is lesz nehéz. Ha a néző történetesen nem is értékeli a klímabarát megoldást, akkor is izgulhat azon, hogy egy elektromos motor egészen más viselkedést produkál a pályán, példának okáért a gyorsulása lényegesen jobb.
Ha pedig klímabarát, akkor annak is örülhet, hogy az elektromos autósport esetében a közúti fejlesztések nem lemaradva és “kiherélve” követik a versenypályát, hanem azzal szinkronban, kölcsönösen egymást inspirálva fejlődnek.
lead kép: fotura.blog.hu