Május 22. Szerda, Júlia, Rita

Jön a tömeges e-autózás kora

null

Az elektromos autózás korát éljük, legalábbis a legelejét. Egyre több zöld rendszámos autót lehet látni az utakon, melyek közül egyre több a teljes egészében elektromos hajtású kocsi. De sajnos ezek az autók a nagyközönség számára egyelőre elérhetetlenek, nálunk legalábbis mindenképpen. De már nem sokáig.

Türelem

Már nem kell olyan sokat várni ahhoz, hogy kevesebb - lényegesen kevesebb - pénzből is elektromos autóhoz lehessen jutni. Ennek két oka is van. Egyrészt a használtautók közt is megjelennek az elektromos hajtású kocsik, egyre nagyobb számban, másrészt a gyártók is igyekeznek jelentősen csökkenteni az áraikat. Ehhez valószínűleg állami támogatások sora is társul majd, aminek eredményeképpen 5 éven belül - akár rövidebb idő alatt is – 10 000eurósáron is kínálhatnak e-autót, legalábbis a Renault erre törekszik.

kép:telematicswire.net

A cégcélkitűzésemessze nem megvalósíthatatlan, hiszen a kereslet is egyre nő, és a versenytársak is sorra jelennek meg, akár a gombák eső után. Sőt,egyes esetekbenolyan gyártók is piacra lépnek Európában, akik csak az elektromos modelljeikkel merészkednek ilyen messzire, ez azonban jó hír, hiszen bővül a piac, lefelé mozognak az árak.

Tényleg olyan jó?

10 000 euró, azaz nagyjából 3 400 000 forint körül egy elektromos autó nagyon jó áron érhető el, hiszencsak nagyon kevésúj autóttalálunkennyiért. Persze ehhez jönnek még járulékos költségek, de az ár akkor is kecsegtető. Hogy megéri-e elektromos autóra váltani?

Ha a Föld érdekeit nézzük, akkor a válasz igen, bár egyelőre ez nem olyan egyértelmű. Az elektromos autózás a nem megújulókkal termelt áram, valamint az akkumulátorok miatt messze nem olyan környezetbarát, mint lehetne, de ez remélhetőleg csupán idő kérdése. A fejlődés iránya mindenképpen ez, valamint alternatívaként a hidrogén hajtás. A benzinnek és a gázolajnak biztosan leáldozott.

kép:fleetnews.co.uk

Egyes gyártók odáig mentek, hogy teljesen elhagyják a fosszilis üzemanyagokat használó típusok gyártását, és kizárólag elektromos autókat gördítenek le a gyártósorról. Vagyis a váltás előbb vagy utóbb szükségszerű lesz. Ha a saját pénztárcánkat nézzük,akkormár most is időszerű lehet. Az elektromos autózásba “beszállni” drága mulatság, de a fenntartás és a működtetés olcsóbb. Ha pedig az autók árai is azon a szinten lesznek, amit a Renault ígér, akkor már nem is lehet kérdéses, hogy megéri-e.

lead kép:endesa.com