Az a fránya feltöltés. Bizony, komoly gátatjelentaz e-közlekedés terjedésében az, hogy a feltöltés problémás. Hiszen mi a helyzet akkor, ha nemfullratöltöttakksivalindulunk otthonról, és a boltnál, irodánál, bárhol nem találunk töltőt?
Környezetbarát?
Az e-közlekedésselkapcsolatosanaz is rendszeresen előkerülő téma, hogy a környezetre mekkora hatást gyakorol. Nincs károsanyag kibocsátás, legalábbis ami a kipufogót illeti. De mi a helyzet az akkumulátorral? Tény, hogy nagy erőkkel dolgoznak rajta a fejlesztők, hogy annak környezetterhelését képesek legyenek kiküszöbölni, vagy kompenzálni, vagyis ez a rész előbb, vagy utóbb megoldódik. Na de az áram előállítása?
kép:edition.cnn.com
A napelemek gyártása és üzembe helyezése összességében akkora terhelést jelent, hogy tanulmányok szerint egy elektromos autó akár károsabb is lehet, mint egy diesel – ami pedig közellenség hatalmas ökológiai lábnyoma miatt. Vagyis a töltést, a környezettudatosságot csak akkor tudjuk megfelelően megoldani, ha tiszta áramot használunk. Erre azonban egyelőre még igen sokak kell várni.
Tölteni, akárhol.
Persze nem akkor, ha beülünk a jelenlegi legnagyobb hatótávval rendelkezőLightyearoneautóba. Ez a gép nem csak teljesen elektromos, hanem képes a gyorstöltésre, sőt, akár egy egyszerű otthoni konnektorról is tölthető. De ez még nem tenné olyan különlegessé. Az igazán nagy dolog, hogy kereskedelmi forgalomban kapható egy olyan e-autó, melynek a felülete részben napelemekből áll.
kép:autoexpress.co.uk
A hivatalos hatótáv 725 kilométer. De ha az autót letesszük a mozi előtt, a napon, akkor az minden további nélkül képes tölteni önmagát. Óránként 12 kilométernyi energiát termelve. Ez ugyan nem olyan sok, de azért nem is rossz, hiszen, ha egész nap a tűző napon áll az autó az iroda előtt, akkor gond nélkül hazajuthatunk vele.
Az is igaz, hogy nem a titkárnőknek, vagy a középvezetőknek lett kitalálva aLightyearone, hiszen kereskedelmi ára 170 000 dollár, azaz nagyjából 48 millió forint. Ez nem kevés, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy egy újabb lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy az autózás, a közlekedés semmilyen formában ne jelentsen környezetterhelést, és ne kelljen hozzá újabbhálózatokatkiépíteni, vagy újabb hatalmas beruházásokat kieszközölni világszerte.
lead kép:techspot.com