Azt már tudjuk, hogy az elektromos járművek jelenthetik a kiutat a közlekedéssel kapcsolatos károsanyag kibocsátásból. Azt is tudjuk, hogy ez csak abban az esetben lehet igaz, ha a működésükhöz szükséges energiát megújuló forrásokból nyerik, hiszen ellenkező esetben semmivel sem környezetbarátabbak, mint benzines, vagy akár diesel társaik. De vannak olyan gondok, amik még ezen felül is megoldásra várnak. Mosta az egyikre érkezett egy érdekes megoldás.
Teherforgalom
Az elektromos autózás megállíthatatlanul terjed, és szerencsére ma már nem csak a személyautók terén, hanem a teherforgalomban is. ez örvendetes tény, ám sajnos azt is tudni kell, hogy a fuvarozók azért nincsenek elragadtatva. Egyrészt, az elektromos buszok, teherautók és más teherszállítók, mozgatók drágák, vagyis tovább kell őket üzemben tartani ahhoz, hogy visszahozzák az árukat. Ezzel nem is lenne akkora gond, hiszen cserébe nem kell tankolni őket, csak tölteni.
kép:smart-energy.com
Ez azonban már problémás. Nagyon jó dolog, hogy a fuvarozó megspórolja az üzemanyag árát, miközben a környezet is védi, ráadásul így nő a profitja. Csakhogy a járművek töltése sok időt vesz igénybe, így sajnos a profit egy jelentős része elúszik, sokszor akkora hányad, hogy nem éri meg az elektromosra váltás. Vagyis a töltés problematikáját mindenképpen meg kell oldani.
Hogyan töltsem?
A gyorstöltés lehetősége adott, de még nem olyan kiforrott, hogy annyi idő alatt fel lehessen tölteni egy sok tonnás járművet, míg azt most megtankoljuk. Vagyis egyelőre marad a várakozás, ami viszont pénzkiesés is.
kép:globalconstructionreview.com
A svédeknél az ElectReon AB nevű vállalat indukciós töltővel szerelt fel egy 1,6 kilométeres útszakaszt. Volt már hasonló kezdeményezés, akkor az autók menet közben csatlakozhattak egy töltőegységhez, mely így mozgás közben töltötte az akksit. Ez a megoldás azonban más, hiszen itt indukciós elven működik a töltés, vagyis semmihez sem kell csatlakozni. Ráadásul az áramfelvétel is viszonylag gyors, vagyis időveszteség nélkül lehet tölteni vele az elektromos járműveket.
Sajnos azonban a dolog nem ilyen egyszerű. Ahhoz ugyanis, hogy a jármű képes legyen így áramot felvenni, át kell alakítani, ami nem olcsó. Arról már nem is beszélve, hogy milyen döbbenetesen nagy összeg lenne ezzel a technológiával felszerelni a világ útjait, mivel ez az 1.6 kilométeres szakasz is nagyjából 3.5 milliárd forintos tételt jelent.
lead kép: youtube.com