December 11. Szerda, Damáz, Damáz, Tonuzóba, Tonuzóba

A piac legolcsóbb villanyautójával jön a Fiat!

null

A villanyautók terjedésének egyértelmű határokat két dolog szab: egyrészt a tölthetőség kérdése, hiszen töltőoszlopból nincs elegendő, másrészt az autók ára. Ez utóbbi most a Fiat kíván változtatni!

Újra olcsóság

A Fiat anno a 126-os modellel dobott nagyot, illetve kicsit, mivel a pöttöm kis autó elérhető volt a kis pénzűeknek is (bár nem ez volt a legolcsóbb lehetőség, de kompaktságának köszönhetően a fenntartása minimális kiadásokkal járt). A cég azóta sem tudott igazán népszerű autóval előrukkolni, így, bár az utakon folyamatosan találkozhatunk a modellekkel, nem tartoznak a vezető márkák közé.

kép:quattroruote.it

A megváltozott piaci körülmények azonban hatalmas lehetőségeket rejtenek magukban. A villanyautók kora az olyan márkáknak is felkínálja a dobbantási lehetőséget, melyeknek már régóta nem sikerült a köztudatba kerülniük hosszabb időre, és persze megnyitja az utat az új márkák előtt is. azonban a verseny itt is hatalmas, és mivel az igény egyre növekszik, az árak is csökkennek – sokszor drasztikusan.

Kicsi, kompakt, jól variálható – ha tényleg elkészül

Indiával Európa nem tudja felvenni a versenyt, ha olcsó villanyautóról van szó, de valószínűleg a mi igényrendszerünknek nem is igazán felelne meg az indiai változat. Az árak így ezeken a területeken magasabbak is, ami viszont remek lehetőségeket rejt magában. Ezt már felismerte több gyártó, így találkozhattunk már a Tesla modell3-asával, mely 10 millió alatt lett beárazva papíron, de az ismertebb gyárak is előrukkoltak már az olcsóbb verziókkal. Ezek azonban még mindig messze drágábbak, mint mondjuk egy 3 milliós új, benzines alapmodell, amivel találkozhatunk a kereskedésekben (sőt, akár ennél olcsóbban is).

kép:topspeed.com

A versenybe ezen a ponton száll be a Fiat, melynek célja egy olyan villanyautó megalkotása volt, ami valóban, köznyelvi értelembe is olcsó. Ezért persze adni is kell valamit, így a Centoventi – mely egyelőre csak tanulmányautó formájában létezik – lehetséges sorozatgyártású alapmodellje egyetlen színben készül. Emellett a hatótáv is csupán 100 kilométeres, ami ma már igencsak karcsúnak számít. Persze ez nem azt jelenti, hogy bebetonozott értékekről van szó, hiszen felár ellenében a hatótáv 500 kilométerig növelhető, ami már szép teljesítmény. Sőt, az autóhoz terveznek napelemeket is, amivel a légkondi és a kijelzők zöme is működtethető, így a hatótáv valóban tarthatónak tűnik. Az árakról a Fiat úgy nyilatkozott, hogy a piac legolcsóbb villanyautója lesz. Ez pedig azt jelenti, hogy megközelíti, vagy akár el is éri azt a szintet, amiért az átlag keresetű ember is elgondolkozik a váltáson. Legalábbis reméljük.

lead kép:motori.quotidiano.net

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!