Június 13. Csütörtök, Anett

A Modell 3 alá menne árban az elektromos Volkswagenek sora

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
null

A Tesla nagyot dobott a Modell 3 piacra kerülésével, hiszen így az elegánsés tisztán elektromos hajtású járműveket elérhetővé tette a nagyközönség számára is.

Olcsó, olcsó, de azért…

Persze nem arról van szó, hogy egy használt Suzuki áráért hozzá lehet jutni az legújabb Teslához, de tény, hogy a 10000000 forint alatti árcédula már igencsak vonzó. Ebben a kategóriában ugyanis sokan keresgélnek autót, így most már számukra is nyitott a lehetőség az öko-autózás felé. Ha pedig várunk néhány évet, akkor biztosan megjelennek a versenytársak is.

kép:businessinsider.com

A Wolksvagen éppen ezt tervezi, nagyjából 2019-re. A cégre mostanában erősen rájárt a rúd, hiszen dízeljeik, majd benzines modelljeik is sorra buktak meg az újramért károsanyag-kibocsátási teszteken. Ez ugyan szinte minden nagyobb márkát érintett, de a kiindulópont a német márka volt, így a presztízs vesztesége óriási.

Többek között ezt is szeretnék kompenzálni, illetve az egyre erőteljesebb vásárlói igényeket is szeretnék kielégíteni azzal, hogy a tervezőik megalkották a MED-et, vagyis a moduláris elektromos autókhoz tervezett platformot. Még nincsen teljesen kész, a mérnökök valószínűleg még jó darabig finomítják majd a készülő alapot, de ez lehetőséget ad a Wolksvagennek, hogy elektromos autóit sokkal olcsóbban építhesse meg. Jelenleg ugyanis a márka nem jeleskedik a tisztán elektromos hajtású járgányok területén.

Egymás alá ígérnek

A MED nem csak a gyárnak, hanem nekünk, végfelhasználóknak is nagyon jónak ígérkezik. A lényeg az olcsóbb gyártás, ami olcsóbb eladási árakat is jelent. A cég előirányzott célkitűzése, hogy nagyjából 8000 euróval olcsóbban kínálja az autóit, mint a Modell 3. Ez pedig hazai viszonylatban bizony 2000000 forintos csökkenést eredményezhet, amivel az autó sokkal közelebb kerülhet a mindennapi használathoz, mint eddig bármikor.

kép:tisztajovo.hu

Ehhez persze az is kell, hogy a Wolksvagen autói ne csak árban, hanem teljesítményben és fenntarthatóságban is felvegyék a versenyt a Teslákkal. A nagy kérdés, hogy a valós hatótávolságot sikerül-e annyira megnövelni, hogy egy átlagos család számára az e-autózás valódi opció lehessen. Ha ugyanis ez nem történik meg, akkor hiába a kedvező árcédula, a MED is csak olyan autókat lesz képes kínálni, melyek egy családban maximum második kocsinak felelnek majd meg.

lead kép:electrek.co